Miamaria Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Hei Jeg er lærer og skal treffe min nye klasse i morgen. Vet jeg skal ha en musikktime og tenkte den kunne brukes til å bli kjent med barna + å lære navn. Sitter her med helt jernteppe. Kommer ikke på noen av sanglekene vi brukte da vi var små. Noen som kan hjelpe? Ekstra digg om det er navne- sangleker... Kjempefint om du forklarer hvordan leken holdes...
Gjest Mammamoms med prinsesse Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 Vel, nå skriver du ingen ting om hvilket klassetrinn det er. Det er jo litt forskjell på hva slags lek jeg ville brukt i en 1.klasse eller en 7.klasse. Vel, hvis de er små, så kanskje denne: "Tøffe, tøffe toget" Barna sitter etterhverandre på gulvet. Mens dere synger sangen vugger alle frem og tilbake. Teksten er slik: Tøffe, tøffe toget gjennom berg og ur. Tuter i tunnellen; tut-tut-tut-tut. Stanser på stasjonen og Marianne går av. "Tusen takk for turen, den var veldig bra!" Der hvor jeg nå puttet inn "Marianne" putter dere inn navnet til en av elevene, og da går denne og setter seg på plassen sin. Lykke til med de nye navnene du skal lære.
Gjest Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 Hei, disse bruker vi i barnehagen da, men mulig de kan brukes på skolen også :-) Kommer an på hvor gamle elevene er ;-) MORN, MORN, MORN Morn, morn, morn jeg heter Mia. Morn, morn, morn hva heter du? (peker på nestemann) Kan synge sammen og hver enkelt kan synge navnet sitt (kan bli litt flaut å synge alene). RI, RI PÅ ISLANDSHEST (T: Gjerdrum/M: Bjaarstad) Ri, ri på islandshest Ri mot øst og ri mot vest Ri mot sør og ri mot nord Ri mot der han Anders bor. TØFFE TØFFE TOGET Tøffe, tøffe toget gjennom berg og dal, tuter i tunellen, tut og tut og tut. Stopper på stasjonen og Amalie går av. Tusen takk for turen, den var veldig bra.
Miamaria Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2009 Takk for gode forslag. Noen flere? Elevene går i andre klasse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå