Gå til innhold

Hvor går grensen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

på samboers væremåte og behandling av deg og barnet/barna?

Mannen her i huset er sur og høylytt hver dag, klager på alt, bruker ting mot meg som jeg har gjort tidligere på samme dag eller dagen før (feks stå opp sent en dag, somle på badet, være med frisør,e.l.). Dersom han er irritert på en eller annen ting, er det som oftes min feil..og dette legger han ikke skjul på i offentligheten -han kan nemlig stå å fortelle hvor oppgitt han er eller hvor ødelagt dagen hans er fordi vi kom oss så sent ut dørene (fordi jeg somlet på badet ->fordi det er lørdag og fri for engangs skyld), og dette i vanlig litt høyt tone leie på butikken.

Han er sur og gretten på ungen, og er ofte sinte på det. Går ofte å snakker med seg selv om hvor tåpelig alt er. Mulig jeg irriterer vettet ut av han, men det er i såfall uvitende. Prøver jeg å lufte temaet om at han kanskje kan roe sinnet sitt noen hakk ned, og ikke minst snakke med vanlig toneleie, da drar han frem alle slags unnskyldninger om at vi må begynne å ha rutine osv (fordi det kanskje var litt urutinert DEN dagen).

Min største drøm er å flytte for meg selv (med barnet)! ikke ha dårlig samvittighet for at jeg kjører meg en tur på fridagen min, drar til frisør eller gjør ting som ikke er på hans måte.

Mulig det er jeg som ikke er tilpassningsdyktig, men dersom man skal leve slik, så blir jeg heller enslig livet ut. Eller hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min grense går iallefall leeeeenge før det du beskriver! Sett foten ned nå!

Skrevet

mannen min snakker ALDRI slik til meg, eller barnet vårt.

Det er helt utelukket og utenkelig!

Og jeg snakker ikke sånn tilbake heller da..

I helgene kan det godt være litt urutinert- sove litt lenger, dusje litt lenger, og vi ordner ting vi ikke har tid til i uka som feks frisør eller shopper.

Sett ned foten nå, med engang! Du må finne ut om du vil fortsette dette forholdet, og hvis du vil det så må dere snakke sammen - uten surmuling!

Men det kan nok være smart og tenke gjennom hva du skal si først, og ikke bruke "DU" setninger, men "JEG FØLER"

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...