Gå til innhold

Hvem er vi fra Trheim?


FrkVissVass

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

gøy gøy :)

Moro å tenke på at mange av oss som er her nå, kanskje møtes på BIM-treff om en stund... gøy å vite litt om hverandre først :)

 

Jeg kan gjerne presentere meg litt: 27 år, dette er 3. mann og jeg bor i retning Nardo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallaisen!

 

Jeg er også trondhjemmer, Bor på Moholt, er 30 og dette er den første for meg.

 

Jeg går på Aleris istedet for fastlege, ikke hlet funnet ut om de har jordmor der enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koseli :-D

med min første så gikk jeg til jordmor på strindheim, så de blir sikkert de denne gangen også :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bodde midt i byen før, så siste svangerskap gikk jeg til jordmor i Midtbyen. Hun ringte meg diag, og tilbydte meg glatt å komme til henne nå å :D kjempefornøyd med det, hun er så topp. 3. svangerskapet jeg går til henne, og de andre barna har helsesøster der å. Topp :)

ellers vet jeg jo det kan være ganske vanskelig å få seg jordmor her i byen desverre. Dere bør skyndte dere å bestille time, uansett om det er aldri så langt tid frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleris? er det til Brodtkorp du går? han gynekologen?

han har foresten byens billigste private ul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lege er vanlig almennlege på Aleris. Det er iallefall ikke billig. Jeg betalte nesten 1300 på mandag, med urinprøve, blodprøve og ultralyd. Jeg vet jo at det er gratis å gå til fastlege, men jeg trives på aleris og har ikke gidda å fikse meg fastlege i byen enda.

Ingen som kan si at jeg er økonomisk i allefall ;) thihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oooohoooooiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 1300 for en svangeskapskontroll!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! slaø du gjøre dette hver gang???? tenk deg på slutten da, hver uke!!!!!!!!!!!!!!!! Babyen din kommer til å bli født på en silkepute med en sølvskje i baken :D som en liten konge liksom :P

 

Skulle ønske jeg hadde råd, de er utrolig flinke der. Har de ul også der? får du det å?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trode man betalte egenandelen til privat lege når man va gravid jeg, men 1300 kr går jo ikke over lengre tid :-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor også i Trondheim, er snart 30, og venter vår første. Har bestilt første time til fastlegen min, men har litt lyst til å gå til jordmor etterpå, siden det er de som er eksperter liksom;)

Dumt spørsmål kanskje, men hvordan får jeg fatt i en jordmor? jeg bor i midtbyen/Kalvskinnet. Er det mulig å få gå på st.Olavs, der jeg jo kommer til å føde etter hvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På StOlav får du bare gå om du har noen risiko eller "feil" med svangerskapet ditt, og der får du uansett ikke vanlige svangerskapskontroller, men spesifikke kontroller opp mot enkelt-problem.

 

Din nærmeste jordmor er Midtbyen legesenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amanter: Alle her skal føde på StOlav om de bor i Trheim, men ingen får "GÅ" til jordmor på StOlav fordetom. Det er ett sykehus man går til om mor eller barn er syk. Jordmor på helestasjon tar vanlig oppfølging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 25, venter vår første og bor på Møllenberg, men må vel flytte til noe litt større (og mindre bråkete..) snart..hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er jo helt grønn når det gjelder helsestasjon og sånt. Kan jeg bare ringe den som ligger omtrent nærmest der jeg bor for tida, eller er det noen regler for hvor man kan få jordmor?

Det ser ut til at det er Sunnland som er nærmest meg også (bor på moholt), men jeg står registrert med adresse i en kommune utenfor byen. anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du kan ringe dit ja, det er vel det som er vanligst. og det er viktig å ringe raskt, for det er mangel på jordmor i Trheim, og mange får ikke komme til før alt for sent i svangerskapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...