Gjest Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Jeg har gått på p-piller i 4 år.. så sluttet jeg i slutten av november, og har ikke hatt mensen siden.. men jeg ante ikke at det skulle gå SÅ FORT å bli gravid!!! Jeg fikk en positiv test på nyttårsaften, to dager etter jeg skulle hatt mens.. så denne nyheten klarte vi jo bare ikke å holde hemmelig! vet det er litt tidlig å fortelle det men.. jeg og mannen min dro rundt til våre foreldre å fortalte nyheten, og gjett om de ble glade!! spesielt mammaen min! så sendte vi bilde av den positive testen til alle søsknene våre:) dette er spennende!! jeg skal til legen i morgen og fortelle han det.. jeg kjenner noen symptomer... jeg har ømme brystvorter, murringer nederst i magen, har mindre utholdenhet og blir fortere trøtt, sliten i bena, ryggen og nakken.. også har jeg veldig liten matlyst, spesielt på morgenen! hva kan man spise?? føler at jeg har prøvd sååå mye! blir bare småkvalm... men jeg skal ikke klage! mange som har det mye værre enn meg! ellers gleder jeg meg bare masse til å få kul på magen og få se den lille rare på UL.. men det blir vel lenge til tror jeg... vet ikke hva som er vanlig jeg..
imoen Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 Først og fremst, gratulerer! Det som har hjulpet meg om morgenen er faktisk å spise rundstykker eller en yoghurt. Jeg har alltid hatt problemer med frokostspising, men det er overkommelig. Går sakte da. Har du husket ta folat og omega 3? Jeg kjøpte en vitamin/mineralpakke som heter Gravid, samt Møllerens kapsler. Ellers kan ingefærkapsler hjelpe mot kvalme. Det samme kan seabands, men det er uansett viktig å spise lite og ofte. Du kan bestille time til lege når som helst i grunnen. Dog er det ikke nødvendig før etter første trimester. Her jeg bor er det jordmormangel. Er det slik hos deg, anbefaler jeg deg å ta kontakt med lege tidlig, og så helsestasjonen i ditt nærområde, da helsestasjonen gjerne vil se papirene fra legen din ved første besøk. Ultralyd (ordinær), fortas som regel rundt uke 18.
Gjest Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 takk for hjelp og tips! jeg har begynt å ta folat.. siden det ikke var en planlagt graviditet så begynte jeg så fort jeg fant ut at jeg er gravid.. håper det gikk fort nok, siden jeg har hatt for lite B12 vitamin i en periode før graviditeten... vet ikke om det har noe å si men... det er rart hvor bekymret man blir for den lille altså! går jo å tenker på hva som kan skje... men prøver å bare kose meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå