Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på 1. kontrolltime hos legen i dag, og fikk høre hjertelyden til den lille i magen:) 160 slag i minuttet:) Nå er jeg enda mer sikker på at jeg får jente!!! Og enda mer sikker på at dette var det riktige valget for meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei! kjekt å se deg? hvordan har det gått med deg i julen? har endelig fått flyttet inn på 2 tri etter deg!

Kjekt at du endelig kan glede deg over bebisen i magen! :-) Hvor langt er du på vei nå?

Skrevet

Hei :)

Flott å se deg igjen,,,,

Jeg var oxo hos legen i dag og hørte hjertelyden ffor første gang, her lå den på 140 :)

Skrevet

Hei dere to:)

Velkommen inn på 2.trimester:P Har koset meg skikkelig etter jeg kom inn hit. Følte at jeg endelig kunne senke skuldrene og slappe av:)

Er inn i uke 15 nå:) Så tiden flyr.

Bf har flyttet ut, men er her ganske ofte og vi prøver og samarbeide så godt vi kan, og tar en dag av gangen.. Hvordan går det med dere da?

Skrevet

Her har jeg noen voldsomme oppkast om morgenen, men slipper heldigvis unna resten av dagen, så det kommer seg! Utrolig hvor fort du blir vant til den "rutinen" om morgenen, he he

Kjekt at ting har roet seg hjemme hos deg da! Har bf roet seg litt slik at det går an å kommunisere på et normalt nivå da?

Skrevet

Bor jo ikke sammen, så bare det roer jo situasjonen en del:) Men vi kan snakke sammen nå på en annen måte en før, men har jo masse å bli enig om å finne ut av sammen.. Men han får avgjøre hva han vil være med på selv, og jeg skal ikke presse han til noe.., Tror han får annet syn på det senere:)

Skrevet

Vi var på ultralyd i dag og legen trodde det ville bli jente, men umulig å si sikkert. Jeg er kun 13 uker på vei. Hørte hjertelyden for første gang. 158 slag i minuttet. Kan det tyde på jente? Evt hvorfor? Nå ble jeg fryktelig nysgjerrig her... :)))

Skrevet

Heisann AdrenaLine:)

Så herlig å se babyen på ultralyd:) En god følelse det ja:)

Da jeg hørte hjertelyden sa legen at en "gammel" regel var at hvis hjertelyden hadde over 150 slag i minuttet tydet det på jente, og under 150 slag tyder på gutt... Men på nettet er det over eller under 140 slag som gjelder.. Jeg vet jo ikke hvor sikkert det er, men litt gøy alikevell.. Jeg har hatt jentefølelse fra dag èn, og ble bare mer overbevisst at jeg bærer på en jente.. Grunnen er vell at også i voksen alder han menn generelt lavere puls enn kvinner. Kanskje det stemmer for barn inne i magen også;) Vet ikke om du ble så mye klokere, men prøvde iallefall og forklare:P hehe

Skrevet

Ja det er så deilig å beroligende å få høre hjertelyden første gang =)

Skrevet

Gleder meg til ultralyden jeg skal på i februar! Har en jentefølelse jeg også, drømte om at jeg fikk jente også, spennende å se om det stemmer!

Skrevet

Så spennende:) Gleder meg også til UL:) Venter på henvisning i posten, og det blir vel time i slutten av januar eller starten av februar:) Gleder meg sånn:) Formen fin?

Skrevet

Når er det man kan høre hjertelyden da? Jeg skal på første kontroll hos legen på mandag, da er jeg vel 12+5 ca, i følge mine antakelser i alle fall. Husker at det var en veldig konkret og deilig opplevelse med første barnet. Det første helt ordentlige beviset på at det virkelig er noen der!

Skrevet

Jeg hørte hjertelyden i forrige svangerskap da jeg var rundt 9-10 uker på vei. (Tror jeg fikk høre den tidligere enn mine venner om jeg ikke husker feil) Håper og tror jeg får høre hjertelyden på mikrobaby når jeg skal på kontroll :) Er kjempespent på hjerteslag, selv om jeg ikke tør å tippe kjønn utifra det ;)

Jenta mi hadde 130 gjennom hele forrige svangerskap, og jeg hadde guttefølelse, så jeg stoler bare på ultralyden om jordmoren føler seg sikker på kjønnet :)

Skrevet

Tror nok det er veldig individuelt når man kan høre hjertelyd.. Legen min kunne ikke love meg at han fant den, men sånn ca etter uke 15 er det normalt at man kan finne hjerterytmen ganske fort.. Men er garantert ikke noe fasit på det. Får håpe legen din finner den <3 Er en fantastisk lyd

Skrevet

her har mini hjertelyd på 159 slag, og det er GARANTERT en gutt. Så det med hjertelyden er bare en myte.

Forrige sv.skap lå hjertelyden å 145, og det var ei jente.

Skrevet

Nei, det er nok ikke noe og basere seg på siden det er så individuelt..Men skal bli spennende og se etter ul, siden jeg har hatt så sterk jentefølelse fra dag 1..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...