Førstegangsmamma!! :) Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 På morsmelkerstatnings pakken står det at man skal lage ett og ett måltid når man skal bruke det. Det jeg lurte på er om det er mulig å lage opp ferdig blandinger for natten slik at man slipper å begynne å lage på nattestid????? Ha stående ferdig i kjøleskap... Lurte også på om det går an å koke opp masse vann til mme, for å ha det/ lagre på en stor flaske til å bruke til flere måltider? For så å varme det opp i vannbad når det skal brukes?? (blir jo kaldt da i mellomtiden) Eller må jeg koke for hver gang???
Cecilie`s mor Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 jeg brukte å lage opp for en dag å ha stående i tåteflasker i kjøleskapet.varmet det i vannbad ved hvert måltid.ikke noe problem det:)
Tweety 2 Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 det gjorde jeg med min første fødte for snart 5 år siden. vi laget klar nanen og satte det i kjøleskapet. var lettere det. kommer til å gjøre det med denne også hvis jeg mister melken igjen
Førstegangsmamma!! :) Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2009 Ok. Ja d gjør jo alt lettere! Var redd jeg ikke kunne gjøre dette pga bakterie faren i flasken med ferdig kokt vann som blir stående osv.... siden d står på pakken at det skal lages for hvert måltid...
fyrstinne Skrevet 6. januar 2009 #5 Skrevet 6. januar 2009 Et tips er og ha en termos med kaldt vann og en med varmt vann. Da slipper man og vente på at flaska skal bli varm i vannbad. Man lærer seg fort blandingsmengden på varmt og kaldt. Dette fungerte kjempefint da jeg hadde flaskebarn.
Prinsesse-06,baby.mars-09! Skrevet 6. januar 2009 #6 Skrevet 6. januar 2009 Hei hei:) Vi og gjorde det ferdig om kvelden:)Kunne stå 12 timer fikk jeg beskjed om på sykehuset:) Der og hadde de ferdig laget melk for natten:) Hvet ikke hvilken Nan du bruker,men vist jeg får flaskebarn denne gangen og så skel jeg begynne med den som er på apoteket:) Mildere for magen til de aller minste:)Dyrere men orker ikke all knipen en gang til visst jeg kan ungå det med den andre:) Lykke til. Kommer fort inn i dine egne rutiner:) Ps noe jeg absolutt skal investere i er en flaskekoker visst jeg ikke klarer å amme:) Var et HEL å koke på flasker.
Faylinn Skrevet 7. januar 2009 #7 Skrevet 7. januar 2009 Du skal IKKE lage maten på forhånd! I 2006 (?) ble man klar over en bakterie som overlever i pulveret og som blomstrer opp hvis melka blir stående. Melkeblanding skal brukes innen 1 time. Ikke alle på sykehusene har fått det med seg... Barn har blitt syke og dødd ellers i Europa pga gammel melk. Det du gjør er å ha varmt vann på termos og kaldt vann i kjøleskapet. Eller bare kaldt vann hvis du har mikro. Varm vannet passe, også tar du i pulveret. Til natta kan du ha en termos med riktig mengde passe varmt vann som da er perfekt i temp til nattflaska skal gis. Ved siden av har du en tåteflaske med riktig mengde pulver. Tar 2 sek å lage. :-) Skal du gi flere flaske på natta kan du kjøpe 3-kammers beger til pulver som måles opp og mer vann i termosen, så tar du riktig mengde vann og pulver i flaskene ved mating. Fra babyen er ca 6 mnd trenger du ikke koke kaldt vann, ta fra springen. Kaldt/varmt kokt vann skal brukes innen 24 timer. Se mer info om mme på: http://www.flaskeposten.org/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå