pia81 Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Kan noen hjelpe meg???? jeg er fast ansatt i 100%, skal ha barn i april og har i des. og nå i januar blitt sykemeldt 50% pga. vond rygg. Jeg må ærlig innrømme at jeg har null peiling på dette derfor spør jeg! Når jeg nå går sykemeldt, får jeg utbetalt samme sum som om jeg har jobbet 100%? Har sykemeld. noen innvirkning på permisjon og pengene en får under permisjonen? Eller har dette ingen innvirkning i det hele tatt? Lurer også på dette med permisjon, ferieavvikling under permisjonen osv. Hvis noen kan hjelpe meg med dette takker og bukker jeg:)
Gjest Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 Ved sykemelding skal du få utbetalt det du vanligvis har i 100%. Avhengig om du jobber i kommune eller privat er det forskjellig om du da får alt fra arbeidsgiver eller sykepengene fra NAV. Sykemelding skal ikke ha innvirkning på permisjonstiden. Det med ferieavvikling må du høre med arbeidsgiver eller NAV om. Forskjellige regler avh. av hva arbeidgiver bestemmer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå