Gå til innhold

Bæsj - Fødsel..

Anbefalte innlegg

Gjest Tina-Mari m/Tvillinger!
Skrevet

Ja det er bæsj dette innlegget handler om, så da ser jeg ikke et poeng i å skjule det i overskriften!

Legen min sa at mange får diare før man skal føde, derfor setter man ikke klyster automatisk lengre.

Mitt spm er om dette har skjedd mange av dere som har født før??

Dessuten lurer jeg på om man går oftere på do og bæsjer før man skal føde?

Jeg har hatt forstoppelse fra dag en nesten... Derfor må jeg lure når jeg nå har vært veldig ofte på do de siste ukene. Og jeg greier ikke å holde igjen når jeg kjenner at jeg må. Og det er ikke en forvarsel om at jeg kanskje snart må... Det er mer sånn: "oi, må NÅ!" Og da er det bare å "løpe" på do!!

Dessuten har jeg de siste 5 dagene vært på do hver dag og bæsja!? Det er jeg ikke vant til... Syns det er merkelig..

Og i dag har vært på do 3 ganger og gjort mitt...og mye av det..

Og jeg føler at jeg må bæsje hele tiden!

Noen flere som har det sånn?

Eller er jeg den eneste som tydligvis er full av bæsj!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter meg selv opp ettersom jeg lurer..

Skrevet

heia ja jeg gikk mye på do rett før fødselmen mine 2 første med denne så har jeg hatt diare gjennom hele svangerskapet.

Skrevet

Ja da får jeg vente å se om det kommer et par gutter snart da..

Skrevet

Ja, jeg måtte veldig på toalettet i forkant av forrige fødsel! Og var forstoppet hele svangerskapet.

De siste dagene har jeg hatt det som deg- termin neste uke;) og modningsrier hele natten, så det nærmer seg! Tarmen må jo være tømt nå...;)

Skrevet

Jeg fikk klyster sist før fødselen da jeg bad om det. Jeg hadde blitt tipset om at fødselen kan være enklere dersom man har tømt tarmen når man føder. Så tror nok jeg ville tatt klyster dersom jeg hadde hard mage. Dersom jeg hadde løs mage derimot tenker jeg at da ordner det seg sjøl. Blir liksom ikkje nokka i veien dersom det er løst. Men dette er bare hva JEG tror.. snakk med jordmor når du kommer til føden, de har peiling.

Skrevet

Mener at hormonet prostgladin øker mot slutten av svangerskapet og dette påvirker også tarmen til å tømme seg oftere.

Hadde det sist svangerskap og jammen har jeg ikke hatt det en måneds tid nå også.

Var aldri snakk om klyster sist fødsel.

Skrevet

uff, jeg er skikkelig redd for og bæsje på meg under fødsel jeg. det er liksom den store skrekken. "kom ungen nå?- neida, det var bare en bæsj" hehe, uff.

Skrevet

Jeg måtte på do da vannet hadde gått, før riene startet.

Men Tina-Mari: Du har jo to måneder igjen til termin, og er i tillegg gravid med tvillinger? Hvis du opplever symptomer som du knytter til fødselsstart håper jeg du kontakter Føden - heller en gang for mye enn en for lite. Knøttene dine har jo definitivt best av å få være i magen din i mange uker ennå. Ikke ta noen sjanser!

Skrevet

Jeg har det som deg, men muligens i en mer voldsom grad. Her om dagen gikk jeg på do hele 12 ganger(!) Sånn har det vært i en ukes tid nå, og jeg har termin på søndag... Jeg har som deg vært ganske så forstoppet hele svangerskapet, frem til nå. Mange dager jeg ikke har gått på do, men nå omtrent renner det ut av meg. Litt ekkelt ja, hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...