Gå til innhold

ang vekt i svangerskapet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er erfaringen deres på hvor mye vekt dere har gått ned sånn rett etter at ungen er poppet ut? kan det stemme at jeg hadde gått ned 7 kilo bare dagen etter fødsel sist, når sønnen min veide 2800?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg gikk ned 10kg på ei uke.. vet ikke hvor mye jeg veide dagen etter fødselen(gikk ikke på vekta før ei uke etterpå.)

men man går jo ned en del pga amming, ungen, morkaka, men det virket kanskje litt mye med 7kg på en dag:/

hør med jordmor eller lege så får du et orntlig svar;)

Gjest leelu25 nr.2 er ei jente :)
Skrevet

det stemmer nok bra. det er jo tross alt mange andre ting som veier. Fostervann mellom 1-2 kg, morkake, blodvolum, vann osv.

Jeg selv mistet 17 kg på sykehuset sist, hadde lagt på meg 33 kg og sikkert 15 av dem var vann! :)

Skrevet

Det stemmer nok :) Jeg gikk opp 28 kilo i mitt forrige sv.skap... var på sykhus 1 uke, og da jeg kom hjem hadde jeg blitt kvitt 14 kilo:)

Skrevet

Jeg har med mine gått ned ca 10 kilo på sykehuset, og innen en uke har jeg gått ned 12-14 kilo. Mine unger har veid fra 4100g till 4858g, og når ungene er store er gjerne morkaka det også..

Jeg har ikke hatt vann i kroppen i det hele tatt da, de som har en del av det går gjerne ned ganske masse første uka etter fødselen da kroppen kvitter seg med dette.

Skrevet

det sies at selve fødselen skal være verdt ca 7 kg ja, så stemmer sikkert det..:) Første gang gikk jeg ned 11kg første uka (veide meg vel ikke før etter en ukes tid), andre gang 8 kg da jeg veide meg etter to dager. Og begge mine var i underkant av 2,5 kg..

Skrevet

Til nå har jeg gått opp ca 10-11 Kilo ( 39+4) , og har fått beskjed fra jordmor om at det er normalt at dersom man går opp 12 kilo er dette bare "babyvekta" dvs baby, ekstra vann, morkake etc.. Hører mange som sier de har gått ned ti kilo etter å ha kommet hjem fra sykehuset, etter noen dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...