mamma og Mille HØYGRAVID Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Jeg har netopp besluttet å ikke gi jenta vår MMR vaksinen, men vil gjerne vaksine henne mot meslinger. Hvordan får jeg dette til? Helsestasjoner nekter nemlig å gjøre dette..
Espoir Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 Det er fori man ikke produserer ren meslingvaksine lenger. Den finnes bare som del av mmr-vaksinen, så man får rett og slett ikke tak i den. Så enten må du gi mmr (hvorfor skulle du ikke det?), eller la være å vaksinere i det hele tatt.
Snabeltann Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 Hei, jeg er oppvoskt i en familie som driver mye med alternativ medisin, og jeg avsto derfor fra mmr vaksinen på det vanlige programmet. sjekket opp i det vide og brede rundt det å ta mesling-vaksinen (det er jo bare meslinger som KAN være farlig) men jeg fikk det ikek til.. selv fikk jeg bare mesling vaksinen når jeg var barn. Da gutten min var fire bestemte jeg meg likevel for å ta mmr-vaksinen. For det er vel sammenhengen med autisme osv du er redd for? Autisme utvikles før man er fire år . Derfor ventet jeg til da.
Espoir Skrevet 6. januar 2009 #4 Skrevet 6. januar 2009 Og dessuten er det ingen sammenheng heller =)
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 6. januar 2009 #5 Skrevet 6. januar 2009 Jeg leste her inne om en som var 10 år som fikk vaksinen, som fikk det... (Har selv utsatt MMRen til snuppa)
Gjest Skrevet 6. januar 2009 #6 Skrevet 6. januar 2009 Hvorfor ikke MMR? Det med autisme var jo "falsk" forskning.
Snabeltann Skrevet 6. januar 2009 #7 Skrevet 6. januar 2009 "alternativt" så sies det jo at det er sunt å ha disse barnesykdommene, fordi det skal styrke immunforvaret. røde hønder og kusma er jo helt ufarlig.. men meslinger med komplikasjoner er det jo ingen som vil utsette barna for.. jeg var veldig i tvil, generelt skeptisk til vaksiner.. at alle vaksiner har en bakside tror jeg helt sikkert, men hva den er, vet man ikke for sikkert. det er jo ikke noe problem å utsette vaksinen til man er litt eldre. "alle" er jo vaksinert, så ikek akkurat stor sannsynlighet for at man skal bli smittet av meslinger mens man venter jeg fikk skrekken fordi det var en i barselgruppa mi som hadde en sønn som holdt på å omkomme etter vaksinen, gikk i akutt sjokktilstand..
mamma og Mille HØYGRAVID Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 6. januar 2009 Klart at saken med autisme får enn til å tenke. Nå tror jeg egentlig det er annerleds i Norge for i USA (der autismehar eksplodert) har enormt mange flere vaksiner enn Norge,og flere inneholder kvikksølv. Kvikksølvlignende stoff i vaksine ble forbudt i Norge i 2002. Jeg er mer skeptisk til at kroppen får så mye på engang. Spesielt mot to sykdommer som ikke er farlige før graviditet. Meslinger fikk jeg selv når jeg var liten før jeg rakk og bli vaksinert, så hvor den smitten kom fra er det ingen som aner. Det var jo nesten utryddet da også. Så det kan skje! Og meslinger er ikke å tulle med. Helsesøster var forståelsesfull og skulle sjekke ut litt for meg. Hun mente det var mulig å vaksinere kun for meslinger om man betalte selv. (blir llitt irritert for det er helt klart bare sammfunsøkonomiske grunner til ikke å få delt opp vaksinen.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå