Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Dette er noe vi har blitt enig om. Vi trenger tid for oss selv og tenke på om dette er noe vi vil forsette eller avslutte.. Kjenner jeg er trist og det kommer til å bli kjempe rart. Men det jeg lurer på, får jeg noe som helst støtte som alenemor om vi er kjærester og han ikke flytter inn igjen? Altså, han bare flytter ut og vi fortsetter forholdet som kjærester. OG ikke samboere... Vi skal på mekling på torsdag, noen som vet hva som skjer der???
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 Hør med nav ang. om dere får være kjærester. Det er lov noen steder, men ikke alle. På mekling avtaler dere hvem som skal ha daglig omsorg og samvær osv. Det er egentlig bare det man skal, men vi fikk iallefall prate ut om mye samtidig.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 ja, så lenge du bor alene er du alenemor. (du har ingen plikt å opplyse hvem du ligger med...selv om det er ditt barns far) de går etter folkeregisteret, og hvor dere er bosatt... utgiftene blir jo ikke lavere om du ikke deler utgiftene med en samboer... Ikke opplys om at dere er kjærester, ta med bostedsbevis for begge og meklingsattest.. alstå bevis for at dere bor hver for dere og at dere har vært gjennom mekling....
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #4 Skrevet 6. januar 2009 Men, bare for å være vanskelig, hva om noen er sur på deg og ringer til nav og forteller at du fortsatt er sammen med eksen? Da kan du få problemer, og de kommer til å sjekke nøye. Jeg vet ikke hvordan reglene med å ha barnefar på overnatting og slik er, men regner med at det kan bli trøbbel om de finner det ut.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #5 Skrevet 6. januar 2009 Ikke fortell at dere er sammen på nav, da får du det du har krav på som alenemor. Å viss du er redd for at nav skal finne ut av det og slikt, trenger du jo ikke fortelle venner og kjente om at du får penger i fra nav og lignende.. Bare får å være på den sikkre siden.. Nav kan jo være vansklig og kranglete, selv om du faktisk bor alene med barnet og alt slikt..
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #6 Skrevet 6. januar 2009 Nå er det slik at han må være her annenhver helg pga unger fra tidligere forhold. (Eller må ikke, men jeg har sagt det er greit siden det ikke er plass til ungene der han skal bo nå.) Jeg kommer ikke til å å være her de dagene, men det har vel ikke noe å si. Det er jo slutt nå, så jeg bekymrer meg ikke over hva folk sier og ikke sier til nav. Men han må jo få komme på besøk???? Vi er jo gode venner ennå Hi
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #7 Skrevet 6. januar 2009 i hverste fall får du spørsmål om du er i ett "ekteskapslignende forhold" Dvs være kjærester, dele utgifter, dele bolig.... Er du kjæreste gjelder ikke alt dette, og din barns far har lov til å ha samvær i din bolig... barnet og far har plikt og rett til samvær, og om han ikke bor på et egnet sted til det,så har han lov til å låne din bolig.. Jeg har vært i situasjonen selv,og nav har ikke rett til å detalj-styre ditt liv, og de kommer ikke til å spørre om det... men han kommer til å bli krevd for farsbidrag..og om han ikke betaler av seg selv, så ordner statensinnkrevningssentral den biten. Vær kjærester...eller venner eller fiender nav har ikke noe med det.. Det som tells er hvor mange over 18 år bor i din/deres husholdning, hva er den samlede inntekten til husholdningen osv... Ble du alene nå, og viser til meklingsatest (noe som er plikt når det er barn i bildet) så har du rett på overgangsstønad om du ikke har inntekt osv. SLAPP AV!! nav har mer å gjøre enn å se om han bor hos deg eller ikke, og når han reelt har en annen adresse vel så er det ikke jug heller... og om han skulle overnatte en gang. så har det med samvær med ungen å gjøre...Ikke ulovlig det nei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå