Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her inne som er utdannet førskolelærer? Lurer på om jeg skal ta nettbasert førskolelærerutdanning ved Høgskolen i Hedmark mens jeg jobber deltid. Men må først finne ut om det er gjennomførbart. Har tre barn og må jobbe samtidig. Det jeg lurer på, er hvor mye det er å lese.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann.

Har ikke gjort dette selv, men har en venninne og en bekjent som har gått dette studiet.

Min bekjent er ferdig utdannet nå. Hun har jobbet fult ved siden av. Har ingen barn. Har vært masete i perioder rett før eksamen, men dette må man nok regne med, dersom man ikke er veldig flink til å disponere tid og arbeid.

Min venninne er omtrent halvveis nå. Hun jobber fulltid (0800-1600) og avspaserer når det er samlinger. Hun leser ikke til vanlig i ukedagene eller helgen. Hun har et svært sosialt liv og er med på "alt som skjer". Hun har heller ingen barn. Jobber med oppgavene som skal leveres rett i forkant og leser til eksamen et par uker før.

Vet ikke hvordan det vil bli med tanke på at du også har barn. (På den andre siden jobber du jo ikke fulltid.) Kommer trolig litt an på din mann også. Jeg tror absolutt det er gjennomførbart.

Lykke til:)

Skrevet

har også ei venninne som har gjort dette, å hun sa at dette gjorde hun ALDRI igjen. Jobba 80 % ved siden av, å har 2 barn. Hun ble 100 % sjukmeldt for en tid tilbake da hun var helt utkjørt. Hun sa at hun anbefalte ikke dette til noen. (Ha barn, jobbe ved siden av OG studere.)

Hadde hun hatt valget hadde hun heller tatt 3 år høyskole å vært ferdig med det. men det var hennes mening da, men har hørt flere som har sagt det samme ang desentralisert utdanning samtidig som man har barn og jobb....

Skrevet

Hm, takk for svar, begge to. Tar gjerne imot flere erfaringer el som kjenner noen :)

Skrevet

Hei =)

Jeg gikk førskolelærer deltid på notodden ifjor. Jeg jobbet 60% ved siden av i bhg. Jeg er 21 år, og har inegn barn, enda. Men mange i klassen hadde flere barn og jobbet ved siden av. To av dem ble nære venninder av meg. Det var hektisk rundt eksamen, mye å lese, men det er det uansett hvilke skole man tar. Om man er flink til å lese litt hver dag, følge med når man er på skolen og jobbe jevnt med stoffet går det fint :)

Noe man burde tenke på, er praksisen, 1 året er 6 uker, dette er da 6 uker hvor man må være borte fra annen jobb. Dette så ut til å gå fint for de i min klasse.

Er moro med utdanning da, og er det noe man har interesse av er det jo "lettere".

Skrevet

Jeg er utdannet Førskolelærer. jeg er veldig glad for at jg tok utdanningen mens jeg ikke hadde barn :-)

I perioder er det mye jobbing, tverrfaglige oppgaver/ prosjekter, gruppe eksamener, skriftlige og praktiske eksamener. Jeg vil anbefale å ta utdanningen over 3 år, da går tiden fortere og man får konsentrert seg bedre om studiene, enn om man skulle jobbet ved siden av, og som i ditt tilfelle, barn ved siden av.

Jeg syntes skolen var veldig morsom, og jeg overlevde fint de periodene med mye skolearbeid, før eksamener, oppgaver o.l. Men jeg er ikke like sikker på om jeg hadde orket jobb ved siden av!

Lykketil med valget :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...