Gå til innhold

April: Lystløgner?


Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

M er proppfull av historier og jeg vet jammen ikke hva jeg skal tro og ikke... Er deres unger sånn? Begynte tidligere i høst hvor hun snakket om ei jente i bhg som skulle på sykehuset og sage av hånda si for å få en ny. Hjelpe meg, tenkte jeg og tenkte at det må jo være oppspinn. Men så viser det seg jo at hun jenta har manglet en hånd siden fødselen, og kanskje hun skulle få en protese??

 

I går hadde hun fått sår i munnen og jeg fikk servert den ene historien etter den andre. Begynte med at det hadde vært så mange bier (!!!) i barnehagen og at det var de som "slo" henne - heldigvis hadde den ene bhgtanten hjulpet henne så det ikke gjorde så vondt. Men slått seg hadde hun for hun gråt da hun skulle spise både suppe og yoghurt. Spurte om hun kanskje hadde hatt tunga bortpå noe utendørs (var jo -8 grader her i går) men neida det var det IKKE. Det var nemlig ei anna jente som hadde slått henne med en pinne og at det var derfor hun hadde vondt. Jaha?

 

Men iflg dame i bhg var det visst tunga som hadde vært bortpå noe is ute og dermed hengt fast, som jeg trodde :o)

 

...sliter litt med å stole på henne, med andre ord - og det kan jo slå begge veier - får virkelig håpe hun legger det av seg før hun begynner på skolen.... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner det godt igjen. Historiene kan være så "virkelighetsnære" at man lett kan tro på dem. Andre ting er rene Donaldhistoriene. Fantasi og virkelighet går nok litt i surr for tiden. mener å ha lest at det er normalt for alderen. Vi er ikke bekymret her ennå, men tar det som god underhodning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I høst var det veldig mye av slikt, spesielt at den og den hadde slått/dyttet/sagt stygge ting osv.. og vi visste jo ikke hva vi skulle tro.. men viste seg at det var en slik periode i bhg... men mye var nok for å få oppmerksomhet også tror jeg..

 

Nå kan det komme noen røverhistorier, og andre ting som kan bli tatt for å være sant! Som her en dag jeg satt i tlf med mamma, så skulle hun absolutt si hei, og det ble til: Hei mestemor, i kasta opp en dag!

Da var det en mnd siden hun hadde kasta opp litt når hun hosta, så om det var den dagen hun mente eller om hun dikta opp vet jeg ikke! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Haha, kan ta med dagens fra husets lystløgner (evt bare barn med god fantasi - jeg skjønner at vi ikke trenger å stimulere henne så veldig på det området):

 

"I dag måtte Olivia på sykehuset for hun hadde slått seg på det speilet som henger i barnehagen!!"

 

"åh, datt det ned" (spør mor)

 

"ja, og så måtte hun på sykehuset"

 

"åh, hvem var det som fulgte henne dit da?"

 

"sykemannen kom og hentet henne, og så satt hun på fanget til mammaen og pappaen sin"

 

(so far ganske realistisk)

 

...helt til pappaen hennes skyter inn (for han hadde hørt historien før):

 

" la meg bare si at dette skal ha skjedd mens du og jeg satt på ryggen hennes"

 

hvorpå M skyter inn:

 

"ja og Emilie K satt også på ryggen min!!"

 

*lattis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha,ha, jeg ler meg i hjel. Du kan tro jeg har det gøy på jobb, for jeg jobber i barnehage, og får servert de villeste historiene om hva som skjer i hjemmet.... He, he, så det er en artig periode for alle det der. Her er den eneste lystlløgnen fullstendig ansvarsfraskrivelse. Han leker alene på rommet, og når jeg kommer inn er det fullstendig kaos der inne. Og jeg spør sint "Hva er det som skjer her for noe?" svarer han kjapt: "Jeg vet ikke, men det var i vallfall ikke meg!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innimellom blandes tidsaspektet slik at episoder slås sammen, men har ikke tatt henne i feilinformasjon utenom det. Men hun er en REV i å dikte lange og detaljerte historier på sengekanten, men det er tydelig at hun da vet at det er oppdiktede historier hun da forteller, for de inneholder som regel en prinsesse med hennes navn og en dronning med mitt og alt fra badeender til pusekatter og ekorn, alt ettersom hva vi har lest om eller sett på TV i det siste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det med ansvarsfraskrivelse er vi godt kjent med ja! Men her er det "det var ikke meg, det var hånda mi" Ikke at hun kommer så langt med det da!

 

Her en dag skulle jeg inn å se til henne når hun satt i badekaret, før jeg har kommet inn, så sier hun helt anspent! "Jeg gjør ingenting!!"

Å joda, hun hadde tømt to flasker med shampo, en flaske balsam, en flaske med såpeskum og en med herresåpe!! Mhm!! Deilig blanding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...