Gå til innhold

noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på om man kan ha to alternative plasser å føde? du skjønner at jeg er student i bergen, og den lille kommer helt opp i eksamenstiden, i midten av juni. og jeg vet ikke om jeg klarer å komme meg hjem til da. jeg har mest lyst å føde på sykehuset som er 20 minutt der jeg opprinnelig kommer fra, siden det er nærmere familie og venner.

jeg har ingen slekt i bergen, bortsett fra min samboer, men vi tror dette kan bli tungt, siden vi tror vi kommer til å trenge støtte fra familie og venner siden vi er så unge, jeg er bare 19 og han 22.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har unnagjort eksamen og har reist hjem før fødselen starter så tror jeg nok neppe de sender deg til Bergen for å føde.

Skrevet

hei kveitebolle:)

Hvilket sykehus hører du til hjemme? Jeg anbefaler å ikke føde på kk (dårlig erfaring selv, ikke tillegg meg for mye vekt).

De kan jo ikke avvise en fødende kvinne, så det går nok helt fint. ta en telefon til sykehuset ditt noen måneder før og forklar situasjonen så de vet hvem du er evt?

Skrevet

jeg hører hjemme på nordfjord sykehus, jeg kjenner så å si de fleste som jobber der. og jeg vil føde der siden det er nærmere hjemme, og jeg er ikke så veldig giret å kjøre i 5 timer hjem med nyfødd i bilen.. har jo sommerferie..

hva er din erfaring på kk da?

Skrevet

I motsetning til hun over så har jeg bare godt å si om kk, Bergen. Jeg fikk TOPP behandling og service både under og etter fødsel. (Lå innlagt en uke etter fødsel)

Noen har dårlig erfaring andre gode - det gjelder vel på absolutt alle fødestedene;)

Men, skjønner godt at du vil føde "hjemme". Så lenge du er der oppe når fødselen starter så får du føde der vettu :)

Men, starter fødselen når du er i Bergen, så ville jeg heller født der.

Heller kjøre 5 timer med en nyfødt i bilen, enn 5 timer med rier i bilen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...