Trønderbærta Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Jenta mi er 6 1/2 år, og jeg og faren bor ikke sammen, hun har nå i ca 2 år bodd 50/50 til oss hver, og det siste året annenhver uke hos hver (før det delte vi opp uka..)! Jeg har samboer, og ett barn til (3 år). Faren har samboer (vært sammen 1/2 år ca). Jenta mi har opplevd ganske mye som barn ikke bør oppleve (drap på ei hun kjente veldig godt, og annen lita jente på 1 år som døde uventet som vi også kjente godt, i tillegg har det vært flere andre dødsfall i familien som var "naturlig" da), og er derfor veldig sårbar selv om dette er ei stund siden alt skjedde. Når hun er hos sin pappa, er hun på rommet sitt å leker hele dagen, og styrer for seg selv, og gjør ikke stort ut av seg. Men hun må spørre om alt da, som feks. om hun får mat/drikke ol.! Når hun er hos meg, er hun veldig sårbar, og kan plutselig begynne å storgråte uten noe synlig grunn, spesielt de første dagene etter å ha vært hos faren, virker som alle følelser kommer ut hos meg da.. Hun er også veldig sjalu på sin bror, dette også mest etter å ha vært borte, men går seg til utover uka. Rett før jul var hun hos meg i nesten 3 uker i strekk (1-2 dager hos sin far), pga at faren var på sykehus når hun skulle vært hos han. Da var hun ei helt annen jente, hun var slik som før vi begynte med 50/50, lite humørsvingninger og lekte masse med sin bror ol. Dette bekymrer meg veldig at hun er slik, og jeg mener at ordningen ikke passer for henne, og at hun trenger mer stabilitet. Faren sier at dette er mitt problem, ettersom hun ikke er slik til han (humørsvingninger..), og er ikke villig til å gjøre noe, for det er jo jeg som gjør noe galt..! Jeg hadde hovedomsorgen til hun var ca 3 år (flyttet når hun var ca 2 år), men han ville ha delt når jeg begynte å sjekke ut om farsbidrag! Får vondt i meg av at jenta ikke har det helt bra, og vil få gjort noe med dette, noen forslag/synspunkt?!
Trønderbærta Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #2 Skrevet 6. januar 2009 Rotete skrevet, men dytter og håper på noen synspunkt!
miapia Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 Høres ut som om du har rett. Har desverre ingen forslag.
Trønderbærta Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2009 Er det noen jeg/vi (tror neppe faren er interessert i å være med da) kan snakke med for å få gode tips, om det er noe vi kan gjøre annerledes eller noe for at hun skal få det bedre?!
Hegemor og Marcusgullet Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 Ta kontakt med familievernkontoret, der kan de nok gi deg gode råd:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå