Gå til innhold

dere som har prøvd lakserolje...!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye tok dere om gangen? og funket d?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I infomøte hos jordmor fikk vi klar klar beskjed om å holde oss langt unna lakserolje! En grunn var at fødselen kan gå for fort og man har lettere for å revne...

Skrevet

Funka ikke på veninna mi...hun fikk bare vondt i magen og renner`n...hehehe :D

Skrevet

ja vet d...men lurte nå selv om

Skrevet

jeg prøvde med første mann, tok ei ss og havnet på do hele natta ingen ting skjedde:(

prøv heller sex og gåing i trapper:)

har også hørt at det ikke er bra og ta lakserolje......

Skrevet

Med førstemann tok jeg klyx for jeg ville se hvordan det virket. Ville liksomm vite hva jeg gikk til før jeg evt skulle ta det i fødsel. Tok det på kvelden. Våknet neste dag med murringer som gikk til rier ut på dagen. Resultatet ble styrtfødsel eller rask fødsel. Tok 3 timer fra det begynte å kjennes skikkelig til ungen er ute. Revna godt. Tar ikke sjansen på dette neste gang

Skrevet

jeg har prøvd dette med mine to første. med nr 1 startet fødselen noen dager etter at jeg tok dette, da med vannavgang etter veldig sterk taco (jalapenos med tacokjøtt og ost hehe). fødselen tok 19 timer fra vannavgang.husker ikke hvor mye jeg tok da, men var kanskje 1/4-1/3 av flaska. med nr 2 tok jeg først 2 ss deretter 1 ss etter hver "tømming" 3-4 ganger. riene starta halv1 på natta og halv 4 dagen etter var vesla ute. ingen rift eller sting. hadde tatt bringebærkapsler fra uke 32 med begge.

Skrevet

Jeg tok hlele flaska.. jenta mi vara født 12 timer etterpå. Fødselen varte 4-5 timer fra første ri til hun var i armene mine.

Tar nok denne gang også ;-)

Skrevet

Hmmm, hørtes fristende ut med rask fødsel, mine fødsler har tatt fra 12-27 timer, de siste to måtte tas med vakuum og overtrykk for de satt fast. Klyx...hva er det?

Skrevet

Er det "skummelt" å ta lakserolje? Kan dette sette i gang fødsel? ;)

Vil jo helst ikke ha styrtfødsel og revne og alt det, men er vel greiere med en kort fødsel enn en lang fødsel på et døgn vel?

Skrevet

klyx er et avføringsmiddel som tilføres via endetarm og bløtgjør avføring ved forstoppelse. kommer i forskjellige varianter og styrker.

om lakserolje setter igang fødsel eller ei diskuteres heftig her inne fra tid til annen, og det meste går på erfaringer. det har vært mange tilfeller med styrtfødsler pga av dette. babyen presser seg ut før man oppnår full åpning og man revner stygt. at det kan sette igang rier, er jeg ganske sikker på, men er man ikke moden, blir riene bare ineffektive og slitsomme. ofte kan det dabbe av.

jeg har ikke den erfaringen, tatt en 1/4-1/3 flaske med hver, og hatt fødsler på 15-19 timer. kommer nok til å ta det denne gangen også og fordelen er jo at man får tømt seg helt før fødselen;-)

Skrevet

Hehe, lurer på om jeg skal tørre å prøve det? :) Har jo enda 5 dager igjen til termin, men babyen er nok helt ferdigutviklet nå, så gjør jo ingen verdens ting om den kommer idag.. Går rundt med svake mensmurringer, men ikke noe mer..*sukk*

Skrevet

er nok ingen krise nei, 5 dager før er absolutt tillatt. prøv deg litt frem, må jo ikke svelge hele flaska på første smak.

Skrevet

Kan vel kjøpe en flaske også evt prøve en teskje eller to før leggetid? Kan jo hende jeg blir veldig dårlig i magen bare, for det er vel det det brukes til.. Tømming. Men takk for tipset. Virker ikke som om sex funker for min del så. Får bare nedpress av det. Ingen tegn til rier engang.. og kynnere har jeg hatt veldig lite av i svangerskapet..

Skrevet

fikk beskjed av de på apoteket at de ikke anbefalte lakserolje, samme sa jordmor, det er jo ett avføringsmiddel.

men prøvde selv i går, 3 store ss, og du kan si jeg fløy på do hele kvelden ett par timer senere, ordentlig ubehagelig, æsj,,

tror ikke det blir mer av det her ;(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...