Gå til innhold

dere som har prøvd lakserolje...!!!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har starta to fødsler med det. Tok 1 barneskei morgen og ei barneskei ettermiddag, det hjelper BARE NÅR en har åpning og er helt moden...Anbefales ikke så det er sagt...

Skrevet

Jeg prøvde dette i uke 40 med førstemann. Jeg var så lei og ville gjøre alt for å sette det igang...det skjedde ingenting! Tydelig at jeg ikke var moden enda...Og enda godt var det at det ikke satt igang for 4 dager senere lå jeg på operasjonsbordet og tok keisersnitt fordi jeg hadde for smalt bekken...Var bedre at det ble planlagt enn haste-keisersnitt! Hehe. Jeg har hørt at du også kan få en styrt-fødsel, men jeg er ingen ekspert altså..

Skrevet

Pass deg så du ikke får huden full fra Alva nå da.Det gjorde jeg en gang jeg var så uheldig å svare positivt på et innlegg ang laxerolje.Jeg har starta to fødsler med det,og akter å gjøre det en tredje og siste gang også.Men det er ikke å anbefale pga mulig rask fødsel.Poenget mitt er bare at det får virkelig være opp til hver enkelt,og slippe å bli utskjelt for valget man tar.PS!Alle jordmødrene jeg har snakket med, sier det er helt greit,tro det eller ei+en lege(underlivspesialist) i Tromsø,så jeg regner med at de vet hva de snakker om.

Skrevet

Prøvde etpar dager på rad rett før termindato, uten effekt... bortsett fra at jeg fikk tømt tarmsystemet skikkelig, da..hehe..

Skrevet

Det var faktisk en jordmor som anbefalte meg det, var innlagt pga rier så stoppa det opp...

Skrevet

Prøvde det for seks år siden. Funket det da, men var jo da oxo på overtid.

Tok tre skjeer på kvelden, rundt ti tiden. Våknet på natten i to tiden med rier.

Var ikke en eneste gang på do for å bommelomme...

Hørte på radioen ett halvt år etterpå at det ikke var bra verken for barn eller mor.

Har ikke prøvd det igjen, er ekkelt å svelge ned oxo.

Skrevet

Hei. Jeg var 10 dager over termin. Da var jeg så lei at jeg tok lakser olje. Tok anbefalt dose. Det står på flasken. Jeg tok oljen ca kl 19. Hadde tre kraftige turer på do så var jeg tømt. Gikk å la meg rundt kl 23:30. Første rie begynte kl 01:30. det varte å rakk.. Ikke store smerter da. Kom på sykehuset kl 17. Kl 17:30 gikk vannet.kl 23. var åpningen 5 cm. Den forble 5 cm så det endte med keisersnitt. (ikke haste keiser snitt) Gutten var ute 01.02 :) Jeg kommer nok til å ta lasker olje neste gang også. (var nok epeduralen som jorde at jeg stoppet på 5 cm)

Synes det var godt å ha blitt ferdig med tømming hjemme + man får nok smerter uten at man har lyst til å sitte å tømme seg mellom hver rie når man først er i gang ;)

Så med andre ord: Det ble ingen Styrt fødsel på meg. Kommer til å gjøre det igjen :)

Skrevet

jeg tok ei skje kl. 16 på dagen, da gikk slimproppen.

kl. 24 begynte svake rier, var på sykehuset kl. 02.00 og gutten var ute kl. 04.00 så det gikk fort unna ;)

synes det var helt greit jeg :)

Skrevet

Hei husker ikke akkurat når jeg tok lakseroljen, litt før termin tror jeg det var, eller kanskje rundt.. uansett.. som ei over her, den eneste effekten den hadde på meg var at jeg (endelig) fikk tømt tarmsystemet ordentlig..slet i mange måneder med å drite...tok laktulose mye...

lakseroljen smaker ekkelt, ekkel konsistens, prøvde å blande den med saft, men det hjalp ikke spesielt..eller svelge fort og styrte ned glass med saft..hehe, kjente allikevel den ekle smaken..

jeg fødte ikke før 10 dager etter termin og da etter å ha blitt satt i gang 9 dager over... så for min del hadde den ingen effekt..men prøvde for min mor hadde visst satt i gang noen fødsler selv på den måten og jeg var rimelig desperat og lei på det tidspunktet... jaja.. lykke til uansett hva du velger! fødsel blir det jo til slutt på den ene eller andre måten;)

Skrevet

jeg startet 1 fødsel med lakserolje, prøvde først i uke 38 , men da bare kom jeg på do! he, he... prøvde så i uke 40 1-2 dager før termin, og da startet rier i løpet av natten..

Skrevet

forresten så tok jeg et halv kjøkken glass! var en smule desp ;p

Skrevet

jeg tok tre ss på formiddagen dagen etter termin, og fikk tømt tarmsystemet skikkelig 4-5 timer senere. Var moden og hadde åpning, men gutten kom ikke før tre dager senere.. så. det funket ikke for meg ihvertfall.

Anbefaler absolutt ikke å prøve større dose, for den "magasjauen" jeg fikk i timene etter jeg hadde tatt det, var ikke moro!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...