Gå til innhold

mage mål!!!


manne86

Anbefalte innlegg

hei jeg er i uke 22 å var hos jordmor i dag. hun målte magen til å være 18cm å ikke helt opp til navlen. Har lest at den nå pleier å være over navlen og rundt 22cm. Flere som har like liten mage, det ligger foresten innen for det grønne feltet på kortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei når jeg var i uke 20 + 4 var magen min 21cm. vet ikke va som er mest "riktig" men går ut fra at alt er like normalt.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei når jeg var i uke 20 + 4 var magen min 21cm. vet ikke va som er mest "riktig" men går ut fra at alt er like normalt.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det viktigste er at magen følger en normal vekstkurve, ikke om den ligger over eller under gjennomsnittet

 

din høyde og kroppsfasong kan sikkert påvirke målet

 

tror jeg har litt større mage enn vanlig jeg, selv om legen nekter å måle eller kjenne på den før i uke 24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 24 og har magemål på 25 cm. Det er over det grønnefeltet på helsekortet. Men legen sa at det ikke var så farlig siden magen min vaks på samme måte sist jeg var gravid. Da lå jeg over gjennomsnittet heleveien, men til slutt (ca uke 38) så gjevnet det seg ut. Babyen jeg fikk da var helt frisk og var 3500g da han var født. Han hadde bare litt ekstra tomleplass der inne. Og det kan denne også få lov til å ha.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...