Gå til innhold

Dårlig samviitighet for å kutte ut amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå stiller jeg meg laglig til for hogg, men jeg orker ikke amme min datter mer.

Hun er åtte måneder nå og er den heldige innehaver av noen søte små (spisse) tenner, og de har hun funnet ut hvordan hun bruker!

Når jeg ammer nå holder jeg omtrent pusten , bare venter på neste bitt, gjør så vondt!

Er godt jeg sitter, ellers hadde jeg nok mistet vesla rett i gulvet for å si det sånn. En gang skvatt jeg sånn at jeg ropte AUUU! Da ble hun redd og begynte å gråte

Er det en vanlig grunn for å kutte ammingen?

Føler meg litt slem kan du si!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klapp deg selv på skulderen for god innsats!

Har selv sluttet å amme vesla- hun er 3 mnd! Gjorde det for at jeg kunne begynne på medisiner igjen..... ikke livsviktige, men for at jeg skal kunne fungere i hverdagen. Veide veldig for og imot.

Du skal ikke føle deg slem eller ha dårlig samvittighet. Du har holdt på i 8mnd- det er kjempebra!!!

Skrevet

Ikke ha det. Vær fornøyd med den tida du klarte det. Jeg har ikke ammet siden frøkna var 4 mnd. Hvis det er noen trøst?

Skrevet

Det kommer nok til å gi snart, det gjorde det med alle mine tre babyer.

Så jeg hadde nok holdt ut litt til og sett om hun ga seg snart-

Men 8 mnd er jo ikke så ille heller, så så voldsomt dårlig samvittighet trenger du vel ikke å ha.

Skrevet

Tenner ja :) Husker jeg hadde en lillefinger liggende i munnviken hennes klar for å redde meg :)

Det går over, men om du vil slutte så er det jo ikke noe feil i det. 8 mnd er jo en flott innsats!

Skrevet

Synes det er trist jeg, at dere føler at dere må inn hit for å få bekreftet at dere gjør det riktige. Det er bare DU som vet når tiden er inne for å slutte, alle situasjoner er individuelle. Og har man dårlig samvittighet etter 8 mnd, hva bør man ha om man sluttet etter 1? Eller 3?

Skrevet

Nei det syns jeg ikke du skal ha, men hadde kommet til å hatt det selv.....

Skrevet

Du har ammet i 8 mnd noe som er veldig bra :D Så du skal ikke ha noe dårlig samvittighet fordi du slutter å ammer nå.

Skrevet

ville fortsatt jeg. hun gir seg etterhvert. det gjorde iallefall datteren min. var bare en liten fase...

Skrevet

Min er også 8 mndr, og biter. Vil ikke ha pupp om dagen, kun om natta.... Vurderer å slutte selv;-)

Skrevet

Synes ikke du skal føle deg slem. Er det over så er det over:-) Sluttet også å amme når den største var 7-8 mnd. Hun sluttet av seg selv og jeg var fornøyd med det...hadde også fått tenner gitt. Om du vil forsøke litt til så har ei venninne av meg brukt slike ammeskold eller noe fra avent i ammeslutt perioden sin.

Skrevet

Jeg har ei lita på 5 mnd som ikke har tenner ennå men som øver seg godt i påvente av at de kommer. Det gjør vondt nok uten tenner så har sakt at den dagen hun får tenner og biter meg skikkelig er det slutt på ammingen.

Du har ammet i 8 mnd og det er supert, vær fornøyd med det :o)

Skrevet

Takk for svar!

Hadde egentlig bestemt meg for å kutte da!

Føler ikke jeg trenger bekreftelse for å slutte å amme da, spørsmålet mitt var om det var en vanlig grunn for å slutte!

Hadde på en måte håpet at vesla bare skulle finne ut en dag at hun ikke ville ha mere, hadde i grunn ikke tenkt over avvennig.

Følte bare jeg nekter henne noe hun vil ha og trenger, også har jeg jo ikke lyst å slutte egentlig, så det nører kanskje opp under den dårlige samvittigheten............

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...