mammaen til 2+1 Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 I Går var jeg hos JM, og spurte fint om hun ville sjekke hvor moden jeg var. Hun sa det var litt tidlig ennå.. men at hun skulle gjøre det på meg. Svaret var at jeg er moden og myk med 1 cm åpning, livmorhalsen var helt myk og ca 2 cm, men den var litt langt bakover. Jeg har bakovervendt livmor fra før har dette noe å si? Hvor moden er egentlig dette? Glemte å grave i hvor moden det egentlig er.. for hun sa jo jeg var moden og at slimproppen hadde gått (det viste jeg jo). Noen som er flinke med sånne modenhetsgreier? (grunnen til at JM gikk med på å sjekke er at jeg har hatt en del vonde maserier om nettene, og ALLE (fastlegen,føden,osv) har sagt at jeg kommer til å føde før tia..SYKT irriterende å gå å vente på.. dersom det ikke skjer..)
Gjest Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 Nå veit jeg ikke hvor langt du er på vei, men 1 cm ville jeg si er ingenting. Det er ingen indikasjon. Du kan tilogmed gå på overtid med 1 cm åpning. Det er den ene siden av vekta. Selvfølgelig er det jo slik at det plutselig kan ta av og før du veit ordet av det ligger du på føden, flere uker før termin. Jeg ville ikke ha hørt på disse folka som forteller deg dette. Som regel sier de det bare for å være snille og positive. Tenk så skuffa du blir om du tilogmed går over tida!
mammaen til 2+1 Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2009 jeg er 36+5 =) Ja det er utrolig kjipt at både JM på føden sier dette og fastlegen... Fikk slengt i tryne på sist kontroll da hun satt opp ny time " spørs om du rekker den da.." Blir jo innstilt og begynner å forberede seg på å føde for tidlig... og ventetiden blir jo litt ekstra sur når det ikke sjer noe.. siden jeg har begynt å vente for 2 uker siden.. Men unner lillegutt å vokse seg stor og sterk der inne selv om jeg er ganske fødeklar!!
Marita81*Overtid..... Igjeeeen Skrevet 6. januar 2009 #4 Skrevet 6. januar 2009 Ja, nå skal ikke jeg ta motet fra deg- men jeg har vært gjennom akkurat det samme som deg- med at alle fra jordmor til lege sa at jeg kom til å få før tiden. Nå sitter jeg her 7 dager over tiden og venter enda....så tror du skal prøve omstille deg litt for ikke å bli helt ødelagt den siste tiden....tro meg...snakker av erfaring!!!!
Tweety 2 Skrevet 6. januar 2009 #5 Skrevet 6. januar 2009 ikke for å ta fra deg motet men legen min trodde jeg kom til å føde i førsten av des. hadde termin nå 3 jan. men legen trodde jeg var en mnd lenger enn han først trodde. men sitter her enda å venter og venter................og venter.........og venter..........
mammaen til 2+1 Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 6. januar 2009 hahaha har sagt til meg sel at det er jo typisk at jeg max overtid bare fordi de sier sånt... =) =) Har ikke hastværk selv om jeg GLEDER meg!!! Syns bare det er unødvendig av lege og JM å si sånt når de ikke kan vite det helt.. Burde blitt fremlagt på en helt annen måte syns jeg.. Siden lillegutt har vekstavik på -12% er han liten i utgangspunktet.. Så for min del kan han få feite seg opp en stund til.. selv om lysten til å bli mamma noen ganger er veldig sterk.. =)
¤mamma¤ Skrevet 6. januar 2009 #7 Skrevet 6. januar 2009 Venninnen min gikk med 4 cm åpning i en hel måned, OG var moden, gikk til akupunktur og fødte likevel ikke før termin...så 1 cm og moden tror ikke jeg er en indikasjon...
mammaen til 2+1 Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 6. januar 2009 Nei det er ikke derfor de har sagt jeg kommer til å føde før tiden... =) hehe det der fant jeg ut i går da jeg var hos JM. Jeg glemte å spørre JM hva moden og 1 cm betydde.. Men det ser vist ikke ut som det er noe svar på det.. For en kan sikkert føde når ti som helst eller om 3 uker =) Orker ikke spekulere mer tror jeg.. =) Får klappe lillegutt på rompa og si at han får komme når han er klar.. Vi venter på han.. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå