Gå til innhold

Keisersnitt og amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Bare lurer på noen ting...

Jeg er gravid med nr.2 og må kanskje ta keisersnitt med denne også grunnet smalt bekken. Jeg var akkurat på besøk til min svigerinne som har født min niese nå. Hun revnet der man kan revne kan man si, og gikk med skikkelig smerter fordi de på sykehuset mente at hun ikke kunne få noe særlig smertestillende pga ammingen? Da tenker jeg...hva gjør jeg med keisersnitt da a? Får man mindre smertestillende hvis man ammer? Jeg ammet ikke førstemann nemlig, derfor jeg ikke vet..Da fikk jeg hvertfall, og da var det vondt til og med med smertestillende, så jeg kan bare tenke meg keisersnitt med mindre ss...Noen som aner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammet forrige i starten, og hadde hastesnitt. Fikk noen typer smertestillende på sykehuset, og tok paracet hjemme. De gir deg ikke smertestillende du ikke kan bruke når du ammer, etter et keisersnitt. Og paracet kan du fint ta selv om du ammer. Så ingen fare. Man kan fint amme selv om man tar keisersnitt :)

Skrevet

Men jeg følte jo sist at paracet ikke var nok så jeg fikk med meg sterkere piller hjem også...husker jo selvfølgelig ikke hva de het, men er redd for de smertene den gangen og kanskje enda mere nå...Da dauer jeg as! Hehe Mulig jeg er pysete, men jeg hadde veldig vondt lenge sist..

Skrevet

Jeg fikk noen som var sterkere mens jeg var på sykehuset sist, og jeg kunne da amme for det. Bare be om å få medisin som du kan bruke mens du ammer. Tror du kan bruke f.eks. paralgin forte selv om du ammer. Finnes iallfall medisiner man kan bruke selv om man ammer.

Skrevet

Ja, ok! Det var jo betryggende. Takk for svar ;-)

Skrevet

Jeg fikk ketorax første to dagene, det er vel morfin..Så pinex forte.

Skrevet

Jeg fikk og noen relativt sterke smertestillende, og følte ikke jeg hadde særlig vondt:-)

Skrevet

Fikk morfin, paralgin forte og paracet på sykehuset. Dro hjem etter 2 dager kun med paracet . Det var ikke spesiellt vondt med keisersnitt. Jeg hadde mye mer vondt etter fødsel!! Du kan fint amme med paracet og de første døgnet får du rikelig med smertestillende og det er jo før melken kommer igang. Jeg ammet som en melkeku etter både keisersnitt og fødsel. Helt ærlig syns jeg keisersnitt var mye mer behagelig etterpå enn sting etter fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...