Gå til innhold

Hun bare skriker og tuller med puppen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ammingen har gått helt flott fram til nå, men plutselig har hun begynt å styre noe fælt med puppen. Hun suger to-tre sug så slipper hun samtidig som hun sparker med beina og klorer meg på brystet med armene. Etter hun har sluppet puppen blir hun sint og skriker og kaster seg etter puppen for så å gjøre det samme igjen. Dette begynner etter ca 3 min med helt normal amming.

Skjønner ikke hvorfor hun gjør dette. Har ammet henne når jeg har spreng og da gjør hun det samme så det virker jo ikke akkurat som om det er for lite melk.. Men hva vet jeg, det er ikke akkurat som jeg særlig lang erfaring i amming. Hun er jo bare 2 mnd.

Og om jeg tar henne vekk fra puppen så skriker hun et lite hyl så er alt bra. Men hun er jo fremdeles sulten, det må hun jo være for det går maks 5 minutter så begynner hun å leite igjen..

Oi ble langt dette.. Er så frustrert for har IKKE lyst å slutte å amme, men jenta må jo få mat i seg.. Noen som har noe råd, tips, evt vet hvorfor hun gjør dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes det høres ut som du har for lite melk jeg.sønnen min reagerte på samme måte når jeg fikk for lite melk.det jeg gjorde da var at jeg ammet til det ble tomt,og ga mme etterpå.ville fortsatt ha ammekosen:)

Skrevet

Det kan være fordi hun er tett i nesen. Slik har mine barn oppført seg da i allefall. Prøv å drypp saltvann i nesen eller morsmelk for å se om det kan være det at hun er litt forkjølt eller tett. De får ikke til å puste med nesen da når de skal spise og blir dermed veldig frustrert.

Skrevet

Det kan være at det kommer for mye på en gang, at hun ikke klarer å svelge unna. Kan også være tett i nesa, eller at hun heller vil ha den andre puppen. Kanskje hun vil ha mer av den tørsteslukkende melka, så du må bytte pupp etter de 3 minuttene på den første.

Du trenger nok ikke slutte å amme pga dette. Vær tålmodig og prøv deg fram, så løser det seg nok. Ring ammehjelpen/send dem en mail og spør om de har noen gode råd.

Lykke til :)

Skrevet

Ja enig med hun andre ang tett i nesen.. Når min mindste har vært tett i nesten så har jeg måttet pumpe meg og gi i flaske, slik at han kan ligge litt mer oppreist og spise.. Forsøk å pumpe deg når det har vært minst to timer siden siste amming så ser du jo om du har noe melk eller om det er blitt lite.. Du bør vel få ut en dl til sammen på begge eller gjerne mer.. I alle fall på morgenen når det er en stund siden forrige måltid.

Skrevet

Pumpingen har aldri fungert hos meg, får ut maks 20 ml når jeg er sprengt.. Viss jeg håndpumper kan jeg få ut masse, men det tar så lang tid.. Så kan ikke sjekke på den måten.. Men hun har jo vært forkjølet i 2 uker nå, men syns at det har lettet litt så har sluttet å bruke saltvannsprayen, så det kan jo være grunnen..

Skrevet

Hei

Mini her har begynt litt med det samme de siste dagene (ikke hver gang vi ammer..) han er 7 uker nå. Har vært glupsk som bare det siden han ble født..

Jeg har veldig mye melk så er litt usikker på om det skyldes det, eller at han er tett i nesen som han har vært noen dager. Eller kanskje en kombinasjon. Men merker også når han slipper puppen at han er veldig opptatt av å se rundt seg. Oppdager jo verden mer og mer nå :-)

Tar han litt vekk fra puppen først, så legger jeg han i armene som når jeg ammer. Etter noen få minutter kaster han seg til puppen selv og spiser "vanlig" (prøver ikke å gi han puppen, lar han finne den selv..)

Merker også en forskjell nå at han spiser sjeldnere og kortere enn han gjorde. Han får vel i seg mer ved hvert måltid.. Tok noen dager før jeg skjønte det, var jo vant med at han måtte ha mat så ofte og lenge... (og han legger på seg som bare det så han får nok mat..)

Skrevet

Hei. Det kan jo være at hun har vondt for å ligge sånn som hun må for å ta puppen. Det kan jo være en plass i nakken som hun har vondt. Har hørt om barn som har hatt noe lignende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...