Gå til innhold

Hun bare skriker og tuller med puppen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ammingen har gått helt flott fram til nå, men plutselig har hun begynt å styre noe fælt med puppen. Hun suger to-tre sug så slipper hun samtidig som hun sparker med beina og klorer meg på brystet med armene. Etter hun har sluppet puppen blir hun sint og skriker og kaster seg etter puppen for så å gjøre det samme igjen. Dette begynner etter ca 3 min med helt normal amming.

Skjønner ikke hvorfor hun gjør dette. Har ammet henne når jeg har spreng og da gjør hun det samme så det virker jo ikke akkurat som om det er for lite melk.. Men hva vet jeg, det er ikke akkurat som jeg særlig lang erfaring i amming. Hun er jo bare 2 mnd.

Og om jeg tar henne vekk fra puppen så skriker hun et lite hyl så er alt bra. Men hun er jo fremdeles sulten, det må hun jo være for det går maks 5 minutter så begynner hun å leite igjen..

Oi ble langt dette.. Er så frustrert for har IKKE lyst å slutte å amme, men jenta må jo få mat i seg.. Noen som har noe råd, tips, evt vet hvorfor hun gjør dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som det kan være trøske.

Skrevet

Hun ser ikke hvit ut i munnen da, men kan sjekke en gang til..

Skrevet

Jenta mi var sånn og det vist seg at jeg hadde lite melk. Bestill time hos ammepoliklinikken der du fødte og mål hvor mye hun får ved amming. Veien før og etter amming. Jeg hadde bare 50 ml på begge puppene tilsammen og måtte begynne med mme. Hun tok puppen slapp den og skrek til og med når jeg trodde den var full av melk...

Skrevet

Evt så kan det hende melka rett og slett kommer litt fort for henne, eller helt omvendt, at hun synes det går for treigt...

Skrevet

har du noe vondt i brystet da? Jeg hadde samme problemet, det viste seg å være tette melkeganger og brystbetennelse. Ring ammeklinikken så kan de hjelpe deg.

Skrevet

Men hun slipper selv om spruten står da.. Ringte ammeklinikken, de hadde selvfølgelig ikke time før neste onsdag, men skal dra da..

Hun tuller mer på venstre puppen enn høyre puppen.. Har det noe å si kansje?

Avogtil lurer jeg på om hun har vondt i magen, for viss jeg prøver å ta knærne hennes opp mot magen hennes så skriker hun som bare det. Men alt er jo fint når jeg holder henne opp og vekk fra puppen..

Skrevet

Hun har ikke vondt i øret?

minste her gjorde akkurat det samme som din(men var da 10mnd)....viste seg å ha betennelse i det ene øret, og ville derfor ikke suge.

Skrevet

Eldstemann min var akkurat likedan, begynte å tulle da han var neste to måneder, akkurat på samme måte som du beskriver. Han var verre på ene siden enn den andre også. Jeg fikk hjelp på helsestasjonen, og de sa at melken rett og slett kom for fort for han. Jeg hadde mer melk på "problemsiden" og derfor var problemet større der. Det løste seg etter en stund, og det hjalp også litt om jeg pumpet ut litt (til det verste trykket ga seg) før han fikk mat.

Skrevet

ok, tusen takk for alle tips:)

Dere som hadde for lite melk, hva gjorde dere for å få opp produksjonen da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...