LilleMagen Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Jeg kunne tenkt meg å gått Pedagogisk assistent. Kanskje via NKI. Noen som har greie på dette/har gått dette selv? Må bare kaste meg ut i det... Høres ut som om det er bedre enn å gå barnehage- og/eller skoleassistent..?.. Fordi studerer du barnehageassistent så kan du BARE jobbe i barnehage, tar du skoleass. så kan du jobbe i barnehage eller skole. Men tar du pedagogiskass. så kan du jobbe alle steder virker det som, innen barn og unge. "Pedagogisk assistent gir deg yrkesrettet kompetanse til å jobbe i barnehage og skole. Du får kunnskap om hvordan du kan legge til rette for barns læring og utvikling gjennom undervisning, lek og hverdagsaktiviteter." "Yrkesmuligheter. Studiet gir deg kompetanse til å arbeide som pedagogisk assistent i skolefritidsordningen, barnehager, skoler og ulike fritidsinstitusjoner for barn og unge."
Trinepia mamma til 2 prinser!! Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 Om du går Barne-og Ungdomsarbeider på "vanlig" skole, vil du ha samme og kanskje bedre utdanning som pedagogisk assistent. Sjekk med fagopplæringskontoret i fylket du bor i/tilhører. Som barne-og ungdomsarbeider er du kvalifisert til å jobbe med barn fra 0-18 år. Lønnsmessig vil jeg tro at som fagarbeider står sterkere stilt enn pedagogisk assistent. men skal ikke si noe sikkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå