Gå til innhold

Lapp fra barnehagen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg leverte ungene idag lå det lapp i hylla om at det manglet varmt tøy og at det måtte være todelt.

Her er hva ungene har på seg: Ulltrøye/stilongs, ullbukse/genser, pluss at det ligger to gensere der og to ulldresser der.

Bruker delt på eldstejenta som går på do selv, sånn at hun skal rekke det, men for minsten syns jeg det er best med dress, men det er jo litt mer jobb for barnehagen når de skal skifte bleie, er derfor de vil ha delt. Syns dette er urimelig

Har også brukt rundt 2000kr på sko i vinter fordi jenta mi fryser på beina, forde de er vansklige å få på, osv, tre par er kjøpt i vinter.

Jeg jobber i denne barnehage, og når jeg er der fryser hun ikke på beina, skoa er ikke vanskelig å få på, og jeg har ingen problemer med å skifte bleie på unger med hel dress.

Syns det er urimelig at jeg skal bruke flere hundre kroner på klær for at det er lettere for barnehagen, når jeg har klær og sko der som er varmt og som passer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

herregud, hadde barnehagen begynt og bestemme åssen klær dattera mi skulle hatt på seg, hadde jeg faen meg begynt og lure litt.... DU er mammaen, så da hadde jeg bare bedt de kjøpe klærne selv hvis de har så god råd...

Skrevet

JObber du på barnet ditt sin avdeling?

Om ikke så er vel det fint at de ansatte lager sine egne greier.... og jeg skjønner godt aat de ikke vil ha hele ulldresser på bleieunger.

Skrevet

Dette synes jeg er sløvt av bhg ja. Begge mine bruker hel ulldress under utedressen, det er enklest for barna og mest behagelig fordi de slipper at det slir opp eller klumper seg under dressen. Sær som jeg er ville jeg glatt oversett den lappen eller påpekt at de får kle på det de har.

Skrevet

hvorfor det....? hvis de tar seg jobb i barnehage, må de da for pokker klare og kle av ungene også... er ikke SÅ jævlig mye ekstra jobb... nar dattera mi skal i barnehagen, skal jeg pokker meg kjøpe hel dress på purfaen hvis hu fortsatt bruker bleie:p

Skrevet

Det er vel neppe yttertøy de mener?

Dette må dere snakke sammen om.

Tror lappen er lagt feil jeg.

I vår barnehage legger de seg ikke opp i om vi bruker todelt eller ikke.

Jeg har brukt ulldress hele tiden på datteren vår som nå er førskolebarn.

Hun har ullstrømpebukse og tynn ullgenser under.

Kanskje datteren din sier hun fryser på beina pga. voksesmerter el?

Eller sier hun fryser fordi hun vil inn pga. at noen erter henne?

Eller vil jeg tipse om to lag litt tynt ull på beina, eks. ullstrømpebukse og så halvtykk ullsokk oppi gortexsko eller cherroxer. Men det høres ut som du er en "ull-tilhenger" allerede.

Lykke til!

Skrevet

De må jo ta utedressen ned for å skifte bleie uansett, det tar 2 sekunder å brette ned en ulldress på samme måte.

Skrevet

Er en enavdelings barnehage så jeg jobber med begge ungene mine. Jeg skjønner også at det krever litt mer å ta av en dress på en bleieunge, men SÅ lang tid tar det ikke. er mye mer behagelig for ungen med dress, mindre klumper unger uteDRESSEN =)

Skrevet

enig med deg:p kjenner jeg blir en smule provosert av at slike ting skal være problem. skal ikke være lettere for de ansatte hvis det ikke er best for barnet:)

Skrevet

synes du skal ta en prat med de jeg..

på et personalmøte el.l......

også synes jeg for så vidt det er rart at du får lapp om sånt når du jobber der selv........... kan de ikke snakke med deg da??????

Skrevet

Så sinna da gitt....

Om de tar seg en jobb i barnehagen er det alltid ok om ting ligger til rette for de ansatte og barnet slik at tiden blir brukt på aktiv lek enn bæsjebleiebytting.

Om en unge bæsjer i utetiden nå på vinteren så er det ti ganger enklere å ta av dressen, brette opp gensere, brette ned bukser for så å bytte bleie i stedet for å skulle kle av alt. Eller hva??

Skrevet

Det med at hun fryser går på, tror jeg, at hun er oppvokst i Tyrkia, og hun hate snø ov vinter og kaldt. Hun er nok frossen av seg, men sier nok at hun er kald på beina for å få komme inn.

Skrevet

Uansett hva som er enklest for de voksne eller ikke, så er det kanskje best for de små å ha hel dress på. Slik var det i alle fall her, og vi gikk ikke over til to delt ullsett før hun lærte å gå på do selv.

Ganske mange små som drar opp genseren og det blir fort kaldt i glippen:)

Skrevet

samme hva som er lettest vel??? det er meg revende likegyldig

Skrevet

Alle ulltrøyer vi har hatt har vært lange i genseren og vanskelig for Flisa å ta opp.

Vi hadde en hel ulldress og den ble kun brukt om natten når det var kaldt. Ellers har vi alltid brukt todelt ullsett og vi er myyyye ute:o)

Men noe skal man vel alltid slite med?

Skrevet

Revnende likegyldig? Ok...

Du vil da at tiden som egentlig er forbeholdt barnet ditt skal brukes på bleiebytting i stedet for lek?

Det tar lang tid å bytte på bleiebarn i utetiden:o)

Skrevet

Det med at jeg får lapp i hylla deres er greit, vi har snakket en del om at selv om vi annsatte har barn i barnahagen(er flere av oss) så må vi skille på når vi er annsatt og når vi er foreldre. At nå når jeg kommer å henter barna mine og ikke er på jobb, så respekteres det, da snakker vi ikke jobb, da skal jeg få lov til å være bare en mamma som henter barna sine. Hender jo at det blir spurt "har du tid litt?" Men da går vi inn på kontoret og snakker.

Skrevet

men herregud.... er du analfabet du eller, hvis du bruker flere timer på og bytte en bleie, hvis ungen har hel dress...tar ikke så lang tid at ungen ikke får lekt seg...

herregud...

jeg driter nå i hva folk mener, jeg kler på ungen min sånn jeg vil, og en lapp fra b.hg hadde ikke fått forandret det

Skrevet

Tenk så kjedelig verden hadde vært om vi skulle være enige i alt:)

Vet bare at her i bhg har de ikke noe problemer med at de små bruker hele dresser, men det har vel kanskje noe med prioritering å gjøre. Om det går fem sek. lengre ved hvert skift, så får det bare være slik;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...