pinglo Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Har vondt helt nederst i korsryggen. Begynte tidlig i desember, hadde da kun vondt når jeg hostet. Men så gikk det over til vondt stort sett hele tiden. Kan ikke sitte rett opp i sofaen eller forover lent, må sitte godt tilbakelent, for at det ikke skal gjøre vondt. Har ikke vondt når jeg går, men kjenner det godt når jeg skal reise meg. Føler meg som en hau gammel dame som bare er 25 år.. Så nå sitter jeg og lurer på om jeg skal bestille time hos en kiropraktor, eller om jeg skulle vært hos legen først?
Mammat4 Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 Hei, spørs vel hva årsaken er.Men mange anbefaller Naprapat.Noen ganger hjelper varmt bad eller varmeflaske,men det har du kanskje prøvd??
Sistah*G07*J09* Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 er plaget med akkurat det samme. ikke noe vits i å gå til lege først, de sier bare at du har noen latinske ord, gir deg smertestillende å evt. en sykemelding. Jeg har gått til kiropraktor tidligere, med veldig gode resultat. Enkelte ganger når jeg kom dit, så kunne jeg ikke rette meg helt opp i ryggen når jeg stod. jeg hadde en liten skjev ryggvrivel, så måtte få knekt den på plass flere ganger. Ble helt fin igjen, men nå 2år senere har det begynt å komme tilbake, men det e litt min feil også fordi jeg ikke har gått til oppfølgningskontroller. å så er jeg hjelpepleier, å det hjelper jo ikke akkurat.
Bare jeg er meg :o) Skrevet 6. januar 2009 #4 Skrevet 6. januar 2009 Anbefaler deg å gå til legen og be han skrive en henvisning til MR undersøkelse av ryggen din før du lar evt andre "behandle" den. Jeg har samme problem som deg....pluss en haug mer,siden jeg har gått slik i 12 år nå. Hilsen ei som har kropp som en 80 åring.....som også vet hvordan du har det akkurat nå. Krabbet rundt i 2 mnd jeg nå
pinglo Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2009 Takker for svar. Får ringe legen i måren, å høre hva han har å si til godt. Vært til kiropraktor før med ryggen,eller...han var både lege og kiropraktor.. Men det er 7 år siden. Hadde da samme problem, bare enda værre. Klarte ikke å komme meg opp av sengen den gang. Vil ikke at det skal gå så langt denne gangen. Nå har jeg jo en datter på snart 2 år + jeg er i full jobb. Sist, så var det bare skole..
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 6. januar 2009 #6 Skrevet 6. januar 2009 Jeg går på kiropraktor nå pga smerte i korsrygg og halebein.. De tok bilde og fant ut at jeg har skjev ryggvirvler mellom skuldre"blad" på ryggen.. Og skjev hofte.. Pluss hovent og betent i korsrygg.. Hadde det i 3 år, gikk på fysioterapeut, hjalp aldri.. Får sååå vondt i korsrygg hvis jeg sitter mer enn 10-15 min... må bevege meg ofte.. hvis jeg skal bøye ned for og hente nå så må jeg ha støtte ellers går det ikke.. får voooondt.. Men nå er det mye bedre, takket være kiropraktor.. De trodde kanskje først at jeg hadde lumbago, men det var ikke det..
Elle melle deg fortelle Skrevet 6. januar 2009 #7 Skrevet 6. januar 2009 Jeg sliter også med mye av det samme, men hverken kiropraktor eller fysio har hjulpet meg. Ble henvist til mr og fikk konstantert to skiveutglidninger. Anbefaler hvertfall å komme deg til mr uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå