Gå til innhold

Kan det fungere med en pause i forholdet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Guttene hater pause hehe, pause betyr over og ut for dems del og de går ut å jakter igjen. Så de forstår ikke ordet pause. Så hvis du vil ha pause så vil det si at han finner på mye tull og kanskje finner seg ei ny dame i pausen.

 

Så vær veldig forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med xen hadde vi pause 2 ganger..

samme grunn hver gang, ikke noe dramatisk, vi var bare ikke sikre på om det ville holde.

Hver gang vi fant tilbake til hverandre var det om mulig bedre! Vi satte så stor pris på hverandre, og var så takknemlige for at vi fikk en sjanse til.

Og ikke bare der og da, men i flere mnd!

 

Dessverre ble det slutt igjen, og fordi jeg ikke skjønte hvorfor og følte meg tråkket på og sviktet, ble jeg xen fra helvete..... Angrer bittert på det idag, og tror vi fikk skværet opp litt, men skulle gjerne hatt han tilbake..

 

Men nå er jeg gift og han snart gift, så det ordnet seg jo..

 

Sporet litt av her - men ja det KAN funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen er det reddningen for andre betyr det slutt for forholdet....Jeg personlig vil helst unngå at det går så langt..ikke pause,men kunne godt flytte hjem til familie en liten perioder og bare vært kjærester.Skal dere ha pause er de viktig at dere har klare regler for hva dere godtar i forhold til klining sex med andre osc....

jeg og min samboer har alltid hatt klare regler om at vis vi skulle hatt pause er ingen av tingene over godtatt.flørting er lov.Skjer en av tingene over er det kroken på døra.og ha pause er ikke og fly med andre kvinner/menn på byen.Og ha en pause er for og finne seg selv og finne hverandre.

 

Vet om mange som har hatt misslykket pause fordi de ikke har hatt regler og de etterpå ikke kunne leve med at den ene parten har hatt et forhold til andre i pause..

*litt rotete*

 

hilsen en som ikke har hatt pause men er klar over hva det innebærer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, er greit nok med regler. Men hele poenget er jo at menn ikke forstår alvorligheten med hele greia. De tror pausen er for å se om det er noen andre der ute tydeligvis. De vi kjenner som har hatt pause så har det alltid gått galt fordi mannen roter rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gjorde det slutt. Avtalte ikke at det skulle være pause da. Gjorde alt ordentlig. Flyttet hver for oss, delte alt vi eide sammen osv. Vi levde være våre liv etter bruddet, og gjorde det vi selv ville i livet uten tanke på den andre sånn sett.

 

Men, vi fortsatte å være venner, hang sammen i ny og ne og snakket ofte sammen. Også hadde vi en del ex-sex...

 

Nå er vi sammen igjen, er gift og sitter her og med stor mage og venter barn nummer tre...

 

Vi har det bedre enn noen gang.

 

Det var slutt i nesten to år.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå er det ikke slik at min mann er den som ønsker å ta pause, det er meg, og det er heller ikke han som er typen til å knulle rundt, det er også større sannsynlighet for at det er jeg som gjør sistenevnte. Jeg er litt utagerende seksuelt. Men har vært tro mot han, i en pause så tror jeg kanskje jeg ville sluppet meg litt løs, vi begynte i terapi nå idag, det tror jeg blir bra, jeg har og luftet at jeg er mer mottakelig for utenomekteskapelige ting nå som ting er tøft, det ble min mann advart mot og.,.. Jeg elsker han over alt., men jeg er litt "fri" på visse områder når det kommer til sex...

 

Poenget med innlegget mitt var egentlig å høre om man klarer virkelig å finne seg selv i en pause med to små barn, eller er det bare tull, jeg er redd for å miste han, ergo er jeg og redd for en pause...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du vil ha litt i pose og sekk på det siste innlegget ditt her ;) Du vil fortsette i et forhold som du kanske syns er litt kjedelig om dagen, og muligens få mulighet til å ha deg litt på annet hold med "ren" samvittighet.

 

Dersom mannen din ikke er innstilt på en pause, vil jeg tro at en forutsetning for at han venter på deg er at du ikke roter med andre. Hvorvidt pause-ideen vil funke for dere avhenger av hvor sterke følelser du har for ham (siden han helst vil fortsette forholdet) Risikoen er at du finner ut at du har det bedre uten ham, at du faller for fristelsen å ha sex med noen andre og han ikke tilgir deg - eller at han rett og slett finner ut at han har det bedre uten DEG. Erfaringsmessig vil jeg si at en pause i forholdet er et ganske stort krisetegn, og ville nok ikke risikert det dersom jeg var usikker på hva jeg ønsket å få ut av det, eller hvordan det ville ende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i en situasjon der en pause er på sin absolutte plass. Ikke for min skyld, men for hans stebarns skyld.

Men han vil ikke, så her har jeg et valg. Og jeg må ta skrittet snart. Før barna mine lider mer enn nødvendig. Jeg ser for meg en lang pause. Men kanskje finner vi tilbake til hverandre senere.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forholdet er egentlig ikke kjedelig, men jeg orker ikke være i et forhold hvor mannen ikke er tilstede for meg og barna pga jobb og andre ting, jeg tror jeg godt kunne tenke meg pose og sekk for en periode, men ikke så lenge vi bodde sammen. Egoistisk, ja, men savner å bli verdsatt og pleiet litt..

 

Jeg tror på en måte at han kunne tenke seg pause, men han tenker da pause uten barn og meg, og jeg tenker at hvis han har tenkt til å flytte ut så forventer jeg at han har barna 50%, det er mere enn han er hjemme nå...Han skal iallefall ikke slippe alt ansvaret over på meg som han gjør ellers... da må han dele helt fair!

 

Jeg vet ikke hva det blir til, vi jobber med forholdet, og håper at vi blir enige og finner en løsning som fungerer for oss og for barna.

 

Det er egentlig ikke forholdet mellom meg og han det er noe i veien med, men rammene og forutsetningene for at vi skal klare å pleie hverandre litt og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok pause er bare å forskyve problemet. Må nok være enige om hva som er lov og ikke lov under pausen da ja. Er det lov til å ha sex med andre, er det lov å date andre osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...