Maribella Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Vi har lenge hatt problemer i forholdet. Vi greier bare ikke å kommunisere og vi krangler og kjekler på hverandre hele tiden! Har vært mye truing om at nå drar jeg, nå gidder jeg ikke mer... I går dro han. Pakket sammen det viktigste og reiste. Jeg er livredd for hvordan det skal bli nå. Vi vil jo egentli være sammen, men ikke slik tingene er nå. I dag har jeg bestilt time hos familievernkontoret og vi skal dit i samtale. Er ikke sikker på om d hjelper...Noen som har erfaring med dette? Har samtaler med en tredjepart hjulpet dere? Hvis det ikke blir bedre vil jeg heller være alene med barna, men jeg fatter ikke hvordan jeg skal klare d heller.... Huff!
MikroMidas Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 Vil bare gi deg en trøsteklem, jeg. Håper det kommer noe positivt og konstruktivt ut av møtet. Det er jo kjempefint at dere tar tak i det hvis dere virkelig ønsker å være sammen. Bedre sent enn aldri. Lykke til!
Gjest Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 Flott at dere skal til familierådgiver. Det hjelper mange. Det kan være lettere å få åpnet øynene når det er en tredjepart som sier ting enn partneren. Om du skulle bli alene, så kommer du sikkert til å takle det også. Det er skremmende å plutselig bli alene og usikkerheten er stor, men gi deg selv tid til å finne din rutine og trygghet i situasjonen. De aller fleste takler overgangen, selv om det virker uoverkommelig akkurat når du står midt i det. Du kan jo ta deg en tur på NAV og be om litt informasjon om hva du som enslig mor har krav på og hva slags hjelp du får. Det er vondt, og ikke holdbart i det hele tatt å leve i et forhold med stadige trusler om brudd. Nå har han pakket og reist og det synes jeg er utrolig umodent og uansvarlig mht at dere har felles barn. Tar han det bare som en selvfølge da at du blir å tar vare på barna? Hva hvis du også bare skulle reist? Nei, du må be han bli voksen nå. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå