Bitteliten87 Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Det står mange steder at man skal tenke over hva man spiser, og spise sunt når man er gravid - og før. Men hvordan tolker dere det å spise sunt? Jeg skjønner at det tilsier å ikke spise sjokolade, og junk food da! Men kanskje dere vil gi meg noen tips på hva dere har gjort i tiltak? Jeg har egentlig en helt normal kost.
2prinsesserogbim Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 Spise reint kjøtt, helst kvitt kjøtt... Eg har byttet ut kjøttdeig me kyllingkjøttdeig og karbonadedeig... spiser masse fisk... Masse grønsaker og salat... Stivelse er heller ikkje bra... Og ikkje bytt ut snop me frukt, for masse frukt er heller ikkje bra...
Bare blåbær Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 Variert vanlig kosthold tror jeg det menes. Prøv å spise grønnaker hver dag. frukt, salat i tilegg til vanlig mat. Litt av alt tror jeg er bra. Prøve å ikke spise så mye gotteri, sjokolade, og annet snack, samt junkfood... Tips: Jeg har kjøpt stor pose med div frossne grønnsaker. ( brokoli, blomkål, gulerøtter, sukkererter++).. prøver å spise en neve av disse hver dag til middag, enten sammen med poteter, ris eller pasta. eller alene.. Da får jeg i meg diverse grønnsaker, samtidigt så er det godt:) pssst.. jeg er altså ingen kostholdtsekspert... dette er bare det jeg tenker om det...
Bitteliten87 Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2009 Det vanlige med andre ord!? Ja ja, men da skal jeg nok klare meg ganske bra! Tåler ikke så mye frukt.. Men får prøve å kompansere med andre ting! Flere med tips?
Nangiliama Skrevet 6. januar 2009 #5 Skrevet 6. januar 2009 Selv tar jeg tran og folat:) Bruker kun vann som tørstedrikk, men forsøker å få i meg noe meieriprodukter hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå