Gå til innhold

Har jeg råd til å sitte med huset alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to barn og snart alene med de. Har ett hus til 1.3 mill. Lurer på om jeg har råd til å sitte med det? Jobber bare 80%. Hva vil jeg få i støtte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva du tjener hadde jo vært relativt nyttig informasjon i denne sammenheng.

Skrevet

Har 313000 kr på en 100%. Så rundt 250 000 kr i året siden jeg jobber 80

Skrevet

Og du betaler hvor mye på huset?

Andre lån osv vil jo også spille inn.

Du vil vel også kunne motta noe OS med den inntekten, slik at det kan være med å hjelpe deg over kneika de første årene nå...

Skrevet

Skal vel i teorien være mulig... Er lettere å få beholde ett lån enn å få nytt lån. Inntekt, barnebidag ol er jo avgjørende!!! Du får prøve!! Er jo det beste for barna da... En ting mindre å forholde seg til. Du får ta ett møte med banken og se ka di sier:) Om di har noen gode råd:) Dem kan iallfall ikke tvinge deg til å selge!!!Med mindre du ikke klarer å betjene lånet da!!

Er verdien på huset det samme som lånet?? Eller må du kjøpe ut din x???

Skrevet

Jeg er alene med ett barn, tjener ca 280 000, jobber deltid jeg også... men du får en del ekstra når du er alene, stønad til barnetilsyn, overgangsstønad, en ekstra barnetrygd, samt bidraget fra far... huslånet mitt er på 1.3 det også, og jeg har ingen problemer med å få ting til å gå rundt, vi har det vi trenger, samt litt ekstra kos og en utenlandsferie i året...

det går kjempefint, lykke til:)

Skrevet

Takk for svar. Ja jeg må jo sikkert kjøpe ut x en. Lurte bare på om det kunne gå likom. Betaler vel nå 12 000 i mnd.Men har det på 20 år. Så kan jo økes til flere år. Også går det jo ann å ha avdragsfritt en stund. Får få en samtale med banken. Får jo ikke så under den pisen her vi bor uansett. Er ikke så stort hus. Så vi kan ikke ha noe mindre. Har jo egentlig ett soverom for lite her også. Men godt å være her en stund å så evnt finne noe nytt etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...