håpogtro Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Jeg hadde dessverre en sa i slutten av oktober da jeg var i uke 8. Ca 5 uker etterpå fikk jeg mensen tilbake og nå ca 4 uker etter det igjen har jeg fått mensen på nytt. Men det er så veldig lite...Begynner med litt spotting først, men så kommer det liksom aldri helt i gang. Mest når jeg tisser, men nesten ingenting i bindet. Hadde mer mens før, hva har skjedd ? Blir man mindre fruktbar hvis man har veldig lite mens ? Hadde også dessverre en kirurgisk abort i sommer, er redd for at jeg kan ha blitt skadet under inngrepet og derfor jeg mistet nå sist. Kan det faktisk skje ?
hæppi;) Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 Har dessverre ikke noe svar til deg, men lurer på det samme selv. Håper noen andre vet;)
Snuppisa Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 Hei! Jeg hadde en MA med utskrapning i slutten av oktober. Var ni uker på vei da det ble oppdaget. Fire uker etter kom det bittelitt blod i to dager, akkurat slik du beskriver. Det kom egentlig kun når jeg tisset/tørket, ikke i bindet. Jeg syns i grunnen ikke det minnet om en mens i det hele tatt. Jeg ringte til sykehuset og spurte om dette var en mens, og om vi kunne begynne, men det mente de at vi ikke kunne. Like etter var jeg hos fastlegen min, og hun mente dette hadde vært en mens, men at det var så lite blod pga utskrapningen. Ca. 4 1/2 etter dette igjen kom det en skikkelig mens, med noe mer blod enn jeg er vant til. Det kan jo godt hende du begynner å blå mer når det har gått litt mer tid, men jeg vil ikke tro at dette gjør at en bli mindre fruktbar. Vet du med sikkerhet at du har eggløsninger eller? Var ikke mye til hjelp dette heller, men "felles sjebne, felles trøst...".
Snuppisa Skrevet 6. januar 2009 #4 Skrevet 6. januar 2009 "kunne begynne å prøve igjen", skulle det stå der....:-) Vi prøvde for øvrig på igjen etter den første lille blødningen uten at det ble klaff. Håper jo på at det skal hjelpe at jeg har blødd mer, men det spørs vel det...
Snuppisa Skrevet 6. januar 2009 #5 Skrevet 6. januar 2009 "kunne begynne å prøve igjen", skulle det stå der....:-) Vi prøvde for øvrig på igjen etter den første lille blødningen uten at det ble klaff. Håper jo på at det skal hjelpe at jeg har blødd mer, men det spørs vel det...
pusild Skrevet 6. januar 2009 #6 Skrevet 6. januar 2009 Det at du blør lite tror jeg IKKE betyr at du er mindre fruktbar, tvert i mot. Jeg blødde også veldig lite nå sist jeg fikk mensen (2. mens etter at den måtte settes kunstig i gang med primolut). Det var så lite at jeg trengte nesten ikke bind, så jeg begynte å tenke som deg, at kanskje er jeg mindre fruktbar siden det kommer så lite. Har aldri hatt en så liten mens før, ikke hadde jeg antydning til smerter heller. Men jeg opplevde nå å få tidenes kraftigste EL med slim på dag 7 og positiv el test på dag 9. Og det er rekord hos meg, har aldri skjedd før. For første gang så kjenner jeg virkelig på kroppen at jeg har EL. Så jeg føler meg riktig så fruktbar her jeg sitter. Mensen før det igjen var veldig kraftig, det kom mye og jeg hadde sterke smerter, men fikk ikke noe utslag på el test enda jeg testet hver dag gjennom syklusen, ikke kunne jeg kjenne på kroppen at jeg hadde el heller, og ikke ble jeg befruktet heller, selv om vi hadde sex på riktig tidspunkt. Fikk forresten en veldig sen el etter den kraftige mensen også, dag 19 eller noe sånt. Så det er ikke sånn at lite mens betyr at du er mindre fruktbar, og mye mens betyr at du er mer fruktbar. Sånn var det ikke hos meg i allefall:)
mammaigjen!! Skrevet 6. januar 2009 #7 Skrevet 6. januar 2009 Akkurat som meg. Oppdaget ma i oktober og utskraping. Har hatt tre mens som det har vært utolig lite blod, gått med trueinnlegg. Tenkte akkurat som deg at nå er jeg sikkert ikke så fruktbar....men...gravid nå!! Så stå på!!
Positiva Skrevet 6. januar 2009 #8 Skrevet 6. januar 2009 Åh, så godt å høre! Samme her- Uvanlig lite blod etter utskrapning. Har bekymret meg i flere månder, men nå som vi har bestemt oss for å prøve igjen, bekymrer jeg meg mindre etter å lese dette.
hæppi;) Skrevet 7. januar 2009 #9 Skrevet 7. januar 2009 Hei. Vil bare si at jeg spurte jordmor Siri om dette på ekspertsvar i dag, pluss at jeg spurte akupunktøren min i sted. Begge sa at lite blod under mensen har ingenting å si for fruktbarheten. Så da stoler hvertfall jeg på det. Håper dere gjør det også. Masse lykke til med babylagingen.
håpogtro Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 7. januar 2009 Hei, HI igjen her. Utover dagen igår kom det plutselig masse blod og har siden hatt veeeldig kraftig mens, så mye som jeg aldri har hatt før. Rare greier.....Men uansett lite el mye blod, som tydeligvis ikke har noe med fruktbarheten å gjøre, så virker det hvertfall heldigvis som jeg er i syklus rute igjen etter sa`n. Lykke til alle sammen og takk for svar :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå