♥Tonje mor♥ Sønn og spire... Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Forrige kontroll jeg var på lå jeg på 120/60. det har jeg gjort hele svangerskapet. nå plutselig hadde det steget til 130/80. Det var helt akseptabelt sa jordmor, men jeg bekymrer meg litt alikevel.. Hva er egentlig normalen??? HJELP MEG!
Aprilprins<3 *fødeklar* Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 Både 120/60 og 130/80 er kjempe fine blodtrykk At de tallene varierer litt fra gang til gang og gjennom svangerskapet er helt normalt!! Hilsen sykepleieren
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 Helt normalt:=) Du må nok opp i et undertrykk på vertfall 95 før det klassifiseres som "høyt".... Mitt trykk ligger normalt på ca 115/70, me er nå oppe i 145/95. Jeg har også utslag på proteiner i urin, ødemer og kraftig hodeverk...har fått diagnose mild sv.skapsforgift. og får tett oppfølging. skal vurderes igangsettes på torsdag...
♥Tonje mor♥ Sønn og spire... Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2009 Jeg hadde også spor av protein i urinen, men kan dette være rester etter samleie i går kveld???? Det var ikke noe farlig mente jordmor. så ikke vet jeg. Usj, spennende å se hva som skjer på torsdag da.. deilig å bli ferdig vel
<3 Sander og Marco <3 Skrevet 6. januar 2009 #5 Skrevet 6. januar 2009 Kan være sperm ja, eller utflod fra deg... For å unngå å tenke på om urina di er bra, så kan du gjøre følgende før du tar en urinprøve: Vask deg godt nedentil i dusjen og tørk godt, la første strålen av urinen gå i do, fang midtstrålen i prøveglasset, resten går i do. Sånn får du en helt ren urinprøve.
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 6. januar 2009 #6 Skrevet 6. januar 2009 140/90 er grensen for forhøyet blodtrykk. Man skal selvfølgelig følge med hvis et blodtrykk har vært lavt og er i ferd med å stige, men en tilfeldig måling som er litt høyere kan ha mange naturlige forklaringer. 130/80 når det tidligere har vært 120/80 er helt fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå