Gå til innhold

Barnedåp/navnedag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Godt nytt år til alle sammen! Har endelig fått somlet oss til å arrangere barnedåp og vi rekker det akkurat før de små blir 6 mnd... :-)

Så er spørsmålet - hva ønsker man seg? Hva har dere fått som dere ble veldig glade for? Er spesielt vanskelig for lillebror, synes jeg... Tar gjerne imot tips. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal også endelig ha dåp og synes det er vanskelig med ønsker.

Har sagt at vi ikke ønsker oss sånne dåps-ting som sølvsko, sølvkopp og andre sølv/messing ting, synes det er tull med sånn pynt som blir stua vekk...

Vi vil heller ha bruksting i stede for å kjøpe det selv, er jo dyrt nok å ha tvillinger. Vi får f.eks ull-sovepose til å ha i senga (de sparker av seg dyna...) Vi ønsker oss penger til de små, sprinkelsenger, tripp-trapp stoler og andre ting som de trenger etterhvert. har også ønset oss bunads-sølv til hardanger-bunad, (håper de vil ha det, hehe) Bøker, Mai-tai:)

Men tar gjerne mot tips:)

Skrevet

Hei!

Vi hadde navnefest for jentene da de var 4 mnd. De fikk masse fint. Det jeg kanskje ble mest glad for var lekegrind, med bunn som kan heves/senkes. Ble også veldig glad for pengegavene de fikk. Og et gavekort på Barnas Hus. Men alt vi fikk var fint:) Feks. smykker og bøker fikk de også.

Skrevet

Vi frontet at vi ønsket oss bøker - sånn at ikke skulle få så mye "ræl". Men folk var veldig flinke: Bergans barnehagesekker, soveposer, medlemsskap i Turistforeningen frem til 15 år, maleirer, turkopper med navn og spikkekniver, pengegaver, barne-porselensserviser (nå med flere grøt + middagsmåltider går det mye grøtboller...)

Skrevet

Dette ligner oss... :-) Storesøster fikk bl.a. bøker, smykker, søljer, tursekk, servise og bestikk. Alt dette brukes flittig. I tillegg arvet hun farmors sølvkopp.

Har akkurat avtalt gravert bestikk fra mormor/morfar, og tror det er flere tursekker på gang også.

Skrevet

hei

vi hadde dåp da gutta var 5,5 mnd.. jeg var også veldig i mot standard dåps ting.. fikk kun sølv skje som vi har inngravert på.

ellers fikk gutta mye penger ( opprettet konto til de), tripp trapp, servise med navn på pluss div andre( babydesign.no), album, hjemmelaget julekalender,eventyrbøker, gavekort til fotograf, kunst.. off glemmer for gitt.. kommer ikke på mer jeg..

men sekker er sikkert en super ting og andre friluftsting.. eks bæremeiser...

lykke til med den store dagen.. klem klem

Skrevet

kom på en ting til som jeg har gitt bort i dåpsgave før ( var fadder) medlemskap i obos... kjenner flere som har fått det.. syns det er genialt..

Skrevet

Her var mange gode tips:) Håper vi får mange flotte gaver som de får brukt for:) No har eg noko å svara når folk spør!

Skrevet

vi ble veldig glade for det vi fikk.

Barnesanger paa cd,masse masse barneboeker,pengegaver,daapskjolene fikk vi av mormor og morfar,smykker(gullkors, som vi ble veldig glade for) bilder av barna i ramme,klaer,leker fra sprell(piano og trekkspill..hihi) og masse annet fint.

av pengegavene vi fikk til foedsel og daap kjoepte vi odenwalderposer for naa foer kulda satt inn for godt.

(synes jeg hoerer det senere..."maaaammaaaa hvorfor brukte dere pengene vi fikk i gaveeeee..daarlig gjort!!) hehe

medlemskap i obos osv er ogsaa en fin gave, for alle flytter for seg selv en dag..jeg brukte min 34 aars lange annsienitet da jeg kjoepte leilighet, og megler ble litt lang i maska, han hadde haapet paa budrunde han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...