Gå til innhold

2 år og redd for Hunder .. tilogmed LEKEhunder !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 2år og 3mnd er utrolig redd for Dyr, spessielt hunder. Hun fikk en lekehund i julegave å hun er ikke i nærheten av den for den er så skummel. Vi har ikke hatt dyr, men hun har møtt hunden til Tanteungene mine. Men ALRI blitt utsatt for noe av en hund, så jeg skjønner ikke helt at hun kan være så redd..

Når vi snakker om Birk (som hunden heter) så er hun helt gira å sier "ååh.. birk.. kose birk" osvosv, men når hun er i nærheten så er hun så redd at hun skjelver..

Noen som har opplevd noe lignende, og hva gjør man med sånt? vokser dem fra seg det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det beste du kan gjøre er å selv ha et naturlig forhold til dyr og ikke lage noe nummer ut av at du klapper eller ser på de, da vil hun vokse det av seg. og når jeg sier ikke lage noe nummer så mener jeg at dere ikke skal forandre stemmen når dere prater om og med dyr, feks "nææ, see så fin hund, ioio så kosete" eller oppmuntre til at hun skal ta kontakt med dyr. bare la henne få observere på avstand hvilket naturlig og rolig forhold dere har til dyr.

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...