Gå til innhold

Annerledes bryllup


:-))***~~´´^``~~***((-:

Anbefalte innlegg

Ok, hverken mannen eller jeg er sånne tradisjonelt romantiske, så å ha den vanlige pakka rundt et bryllup er ikke noe for oss. I tillegg er vi glade i å være ute, vi vil gjerne ha med alle ungene til de vi inviterer - og den derre talerekka tror jeg vi bare glemmer. Så derfor er vi inne og leker med tanken på et vikingebryllup. Vi har tilgang til et langhus, vi kan få en grillmann til å grille for eks et helt lam eller en gris eller noe i den duren. Gjestene kan padle kano/stokkebåt, få innføring i bueskyting eller bare kose seg. Det er mange muligheter med andre ord - og det vil være greit å være både inne og ute (i tilfelle regn tenker jeg på). Vielsen vil være tidlig på dagen, og festen kan pågå utover ettermiddagen. Tenkte å avslutte den ikke altfor seint, siden det som sagt blir en del barn (og mange tilreisende vil ha med sine unger, og da er det vanskelig med barnevakt).

Vi har ikke behov for at folk skal kle seg ut som vikinger, men heller ikke at de skal trekke i finstasen og høye hæler. Jeg kunne derimot godt ha tenkt meg en husfruedrakt, de er fine synes jeg, hehe.. Det vil altså bli et ganske røfft bryllup, helt i vår ånd, men vil gjestene like det?

Sjekker dere først, hva ville dere sagt om dere ble invitert til noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

drit kult. har selv vært i westernbryllup.Og har også tenkt noe lignende selv.

Jeg hadde kommet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gledet meg veldig til å gå i et slikt bryllup :) Høres knallbra ut! Vi også sitter å leker med tanken om et litt annerledes bryllup siden ingen av oss har lyst på kirkebryllup. Din idé er veldig god!

Masse lykke til :)

Hold oss oppdatert på hva det blir til da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det syns jeg hørtes kjempeartig ut! Bare sørg for at invitasjonen gjør det klinkende klart hvilken type bryllup det blir, så kommer ingen trekkende utpå jordet i de høyeste Gucci-skoene iallefall;)

Forresten kjenner jeg ingen som takker nei til et bryllup på bakgrunn av type fest/vielse brudeparet velger.

Lykke til med planleggingen, det blir sikkert en knallsuksess!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en morsom fest, men hvis dere ikke har noen romantiske eller høytidelige innslag ville jeg ha vanskelig for å tenke på det som et bryllup.

Ungene og de som er på deres alder ville sikkert synes det var morsomt å padle, skyte med pil og bue ol, men jeg er ikke sikker på om gamle tanter og besteforeldre ville like det like godt. For dem er muligheten til å sitte relativt godt og til å prate med folk ofte det viktigste tror jeg.

 

Hvis dere skal gifte dere på denne måten kan dere jo søke opp opplysninger om hvordan et ekte vikingebryllup foregikk og så bruke elementer av det.

 

Om dere velger å gjøre det på denne måten så blir det sikkert morsomt og minneverdig, men som hun lengre opp skrev: gjør det klinkende klart hva slaks bryllup dette er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for tilbakemeldingene alle sammen!

Vi skal gifte oss i kirken, og der er det jo ganske tradisjonellt, litt begrenset hvor mye man kan gjøre utav den delen:) Det er jo egentlig tanken på langtekkelige taler og lang middag som ikke tiltaler oss, dessuten ser vi på dette som en måte å samle folket på, ikke å digge oss selv, hehe. Vi leker veldig med tanken på en vikingeramme rundt bryllupet, og det er helt klart at alle skal få god info om hva dette innebærer. De som eier langhuset og området rundt vet jo ganske mye om middelalderbryllup, så den delen får vi sikkert god info om.

 

Det vil helt klart være mulig å sitte godt både ute og inne - det er viktig at alle får muligheten til å kose seg, og at rammen rundt legger opp til det.

Jo mer jeg leker med tanken, jo bedre blir den, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempe god ide! jeg hadde kommet!

som de over skriver, det er viktig at de eldste har et komfortabelt sted å sitte og prate og som ikke er usentralt plassert. for mange er det og viktig å få se og vite hvem alle er, noe som er lett rundt et trad langbord med bordkort og eventuell presentasjon. jeg har fått utdelt en kort pres av alle gjestene i noen bryllup jeg har vært. dette kan og kombineres med navnelapper ala "Knut, Turids tremenning". det er jo dette de gamle faktisk sitter og prater om.......................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin ide. Men jeg hadde i tillegg fått til en vielse utendørs om jeg skulle gjort det slik, på et sted som passer litt mer enn en kirke til teamet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vi vil jo gifte oss i kirken, det er viktig for oss:-) Utendørs tror jeg ikke kirken gjør det. Så kirken blir det - men den er fra middelalderen om ikke annet, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke så mange eldre igjen i slekta vår, iallfal ikke som har muligheten til å komme... Og de som måtte komme har hilst på alle fra før, så det anser jeg som et heller lite problem. Men klart det må være greit å sitte for alle mann:) Ikke bare trestokker, hehe. Men det er ganske greit der, så det kan funke bra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...