Gå til innhold

EKSTREM uholdbar kvalme....:-/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet rett og slett ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Har vært kvalm de siste ukene, men har tross alt fått i meg litt mat. Nå er det helt grusomt, brekker meg bare av tanken på mat, og klarer jeg å presse ned noe så kommer det opp igjen like fort. Skulle absolutt vært på jobb, men kommer meg såvidt fra senga til sofaen..Slik har det vært de siste 4 dagene, og har gått ned 1,5 kg. Hvordan skal man holde ut? Det eneste positive er at jeg ikke klarer å bekymre meg lenger heller, har ikke energi...Men har heller ikke energi til å glede meg over det som skjer i kroppen min. Er 6+6 i dag..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med legen din og få kvalmestillende. Jeg har gått til og fra på diverse kvalmestillende siden midten av november, men har likevel kastet opp stort sett hver dag. Hadde ikke klart meg uten og har jo fått beskjed fra legene at dette skal gå bra til tross for medisinene.

Skrevet

Huff. Akuratt som jeg skulle sagt det selv. Vet heller ikke hvor jeg skal gjøre av meg lenger. Er konstant megakvalm og spyr av den minste ting. Sier selv jeg har ufrivillig bulimi ;). Er 10 uker på veg og har vært slik siden uke 6. SUKK!! Gruer meg til å stå opp hver morgning for dagen starter med å stå over toalettet å brekke meg i fem minutter før jeg kan gå videre. Pyton.... og vet jeg har enda noen uker igjen med denne uholdbare kvalmen.. Buhuuu

Skrevet

Ringte legekontoret i dag; "ja det er sånn som kan skje" sier legesekretæren..Jeg sa jeg ikke kom meg på jobb, og da sa hun jeg kunne ringe tilbake på torsdag hvis det ikke ble bedre til da, har ikke store håp om det.

Asor - bruker du kvalmestillende midler? Har du vært hos legen?

Skrevet

Uff, vet så inderlig godt hvordan du har det.. Jeg er nå i uke 14 og ikke kvitt kvalmen enda..men den er ikke så konstant som den har vært. Fra uke 6 - 13 var helt grusomme. Du må bare tenke at dette er en periode hvor man bare må holde ut, og så blir det bedre for de fleste. For ikke å snakke om det flotte som kommer ut av det tilslutt :) Ønsker deg god bedring og håper for oss alle at vi må bli kvitt kvalmen snart så vi bare kan nyyyte det å være gravide! :)

Skrevet

Sånn har jeg det også. Er kvalm hele døgnet, og blir kvalmere ved tanken på mat. Klarer å få i meg littegranne om gangen, som f eks litt tomat eller litt agurk, men klarer ikke tanken på f eks middagsmat og sånn. Ugg. Idag spydde jeg for første gang, ellers er det med brekninger. Idag har jeg ikke orket å gå ut engang. Jeg er heldigvis sykmeldt, så slipper å gå på jobb. Hvordan folk orker å gå på jobb sånn skjønner jeg ikke!

Skrevet

Nei det er akkurat det, skal prøve meg på jobb i morgen, mange som må jobbe ekstra pga jeg er borte, får så dårlig samvittighet. Men det betyr at jeg må innrømme det, hvis ikke tror de vel jeg bærer på noe smittsomt, hehe...

God bedring til alle dere også!

Skrevet

Har vært extremt dårlig i flere uker nå. Fått kvalmestillende hos legen. Afipran og stementil.

Skrevet

du må prøve såne kvalme bond som du får kjøpt på apoteket, de har hjelpet meg under den hær tiden som har godt. :-D

Skrevet

Takk for tipset snart mamma, men jeg har allerede prøvd, og syns ikke de gjorde noen forskjell. Fikk bare vondt i håndleddene :( Sikkert forskjellig hva som funker på folk. :)

Skrevet

Ringte tilbake til legen i dag, fikk ikke komme inn, men hentet resept på Afipran. Har tatt 1 tablett nå, selv om jeg er meget skeptisk...Er man desperat nok gjør man ting man ellers ikke ville trodd. Noen som har negativ erfaring med denne?

Skrevet

Jeg fikk Afipran i begynnelsen og den hjalp faktisk... en liten stund :) Etterhver funket ikke den , Stemetil var som å knaske drops- funket i alle fall ikke, Largactil (fikk på sykehuset) hjalp litt på kvalmen, men ikke oppkastet, Zofran funket iallefall IKKE (spydde hele nyttårsaften) og nå tar jeg Esucos (også fått på sykehuset. Både Esucos og Largactil er uregistrerte preparater) og de funker faktisk!!!!!

Skrevet

Jeg har det helt likt. Jeg har fått Afipran av legen, men jeg er ikke glad i å stappe i meg for mye slikt. Jeg tar det kun når det er skikkelig ille eller skal på besøk eller noe.

Ellers så surrer jeg rundt her hjemme og kaster opp bare noen sier ordet "pølse" eller...kylling..eller bacon. Uuuuhh... :S

Appelsin og eple og tørre knekkebrød derimot - det funker..noen ganger.

Lykke til - det går over!

Skrevet

Utrolig godt å høre noen har det likt som meg, selv om jeg ikke unner dette noen menneske på jord!

Jeg har gått til akupunktur, vært der 3 ganger i løpet av en 3-4 ukers periode, syns det hjelper, men på ha "påfyll" av behandlinger sånn ca en gang i uken. Muig du kan prøve det? Ellers tror jeg ikke det er mye jeg kan si for å gjøre det bedre er jeg redd, har ikke funnet mirakelkuren ennå. Forresten jeg ble dårligere av kvalmedempende tabletter, så det er veldig ulikt hva som hjelper enhver. Lykke til. Jeg bare teller ned dager til 12 uker og håper det gir seg etter dette, er 10+4 idag.

Skrevet

Oioi, den ene tabletten Afipran hjalp virkelig, fikk spist en halv baguette og drukket mye væske før jeg sovna skikkelig inoen timer. Man blir nok trøttere av det, men tror nok jeg hadde underskudd på søvn i tillegg, så det gjorde ingenting. Nå føler jeg meg "klar" for noen timer med uggenhet, skal prøve å holde meg til 1 daglig. Skulle bare ønske jeg visste helt med sikkerhet at dette er trygt.

Er akkurat 7 uker i dag, så "bare" 5 uker igjen forhåpentligvis! Godt (hvis man kan si det) å høre at vi er så mange i samme båt, dette skal vi klare jenter!

Skrevet

Du, jeg har lest at man skal spise mandler når en kjenner kvalmen kommer!! Det hjelper faktisk... Jeg var så kvalm at jeg ikke orket tanken på de 3 mandlene en gang, men trykket dem i meg, og det ble faktisk bedre... Det beste er å spise dem når en kjenner kvalmen kommer :)

Skrevet

Takk for tipset - det skal prøves ved neste kvalmetak. :) Gøy å lese at du skal beholde forresten - gratulerer! Våre terminer er ikke så langt unna hverandre, jeg har 28. august.

Skrevet

Hei! Jeg venter tvillinger og har vært kvalm og kastet opp døgnet rundt siden jeg fikk vite jeg var gravid( uke 4/5):( Jeg er nå i uke 12, så begynner å bli litt bedre. Jeg har to tips: Spis selv om du er superkvalm. Prøv tynne skiver/knekkebrød med pålegg i stedet for kjeks etc.Spis, selv om du nettopp har kastet opp. Overlegen på sykehuset sa at på den måten vil du nesten alltid få i deg mer enn du kaster opp! Vet at det er helt grusomt, men det hjelper! Da får du kanskje en time eller to i det minste hvor du ikke spyr!Andre tipset er saftis- det kjøler og gir sukker(noe som er viktig hvis du spyr mye).

Lyke til:) Hilsen ei som vet hvordan du har det!

Skrevet

Stakkers dere...

Jeg vet om flere som har vært innlagt på sykehus når de ikke har klart å få i seg mat. Så hvis dere har det så ille, synes jeg det er skikkelig drøyt at dere ikke engang får komme inn til legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...