Gå til innhold

Fjerne mandlene med laser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal fjerne mandlene med laser i morgen. Noen her som har gjort det (med laser altså)? Hvordan var tiden etterpå? Tilbake på jobb dagen etter, eller sykemelding? Hvordan var stemmen, og hadde dere vondt? Veldig spent på hvordan det blir, men gleder meg til forhåpentlig å slippe å være syk "hele" tiden!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke fjernet de med laser, men med operasjon. Så får vel ikke svart deg, blir vel noe helt annet, men jeg vil bare ønske deg masse lykke til!

Du kommer garantert ikke til å angre på at du har fjernet dem i ettertid i hvertfall. Blir en helt annen hverdag hvis en ofte er sår og har betennelser:)

Skrevet

Jeg opererte mandlene i februar i fjor..kunne ikke spise på ti dager.Lunka suppe of is bare.

Blir vel det samme med laser,for sårene er jo der uansett.Vet ikke da..

Har du ikke spurt eller fått info om dette?

Skrevet

Joda, har fått litt informasjon fra legen, men vil gjerne høre hvordan andre har opplevd det etterpå ved laseroperasjon.

Skrevet

Hva sa de da?Er det noe forskjell på vanlif operasjon og laser etterpå?

Skrevet

Ja, det er visst mindre smertefult å ta de med laser enn med operasjon (selv om jeg har fått resept på masse smertestillende allerede). Slipper også full narkose og de risikoene som følger med det. Men jeg er veldig usikker på om jeg er klar for jobb allerede dagen etter eller om det er behov for sykemelding.

Skrevet

Du trenger garantert ikke sykemelding for å fjerne mandlene med laser. Jeg gjorde det for noen år siden. Gikk kjempe flott. Satt utenfor kjøpesenteret og ventet på at de skulle åpne da jeg var ferdig hos legen. Var ikke veldig vondt og klarte å spise normalt samme kveld!

Lykke til!

Skrevet

Takk! Ble du dårlig i stemmen etterpå?

Skrevet

trodde de alltid brukte laser jeg nå..

og er ganske sikker på at man blir sykemeldt i to uker. for det bli jo sår i halsen, og skorper som skal løsne etter hvert...

da søsta mi fjernet dem for et drøyt år siden fikk hun ikke bo alene de første dagene pga blødningsfare... og det er størst blødningsfare når skorpene løsner og det er dag 7-10.

de fleste har ganske vondt etterpå....

Skrevet

men det er veldig stor forskjell på å fjerne falsk mandel og ekte mandler....

ved falsk mandel merker man ikke så mye når man spiser fordi den ligger mye høyere opp...

dette fikk vi beskjed om da vår gutt fjerne den falske i høst...

Skrevet

De bruker ikke alltid laser. Fortsatt mange som fjerner de kirurgisk med full narkose. Laser gir mindre blødningsfare enn kirurgisk. Har ikke fått beskjed om at jeg ikke kan være alene de nærmeste dagene etterpå. Bare at jeg ikke kan kjøre bil hjem selv pga at man kan bli litt groggy av lokalbedøvelsen som settes.

Skrevet

Jeg tok mandlene med laser for 2 år siden. Det var ikke så ille med en gang, synes jeg, men opp mot den 8. dagen var det veldig vondt. Så gikk det gradvis ned igjen. Men GUUUUUD så godt det er å slippe alle halsbetennelsene! Har ikke hatt en siden, og jeg hadde det hele tiden! :) Absolutt verdt det, angrer ikke et sekund!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...