nybakt mams Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Min 3 1/2 mnd gamle sønn er helt vill etter puppen. Det er jo flott at han spiser bra og legger på seg osv, problemet er om natten. Han nekter å ligge for seg selv, sover kun i sin egen seng hvis vi legger han der etter at han har sovnet ved puppen eller i fanget, og ligger da bare frem til han våkner og skal ha mat. umulig å legge han tilbake i sengen sin, selv om han har sovnet ved puppen igjen, våkner da etter kort tid. han vil sove sammen med meg, helst med puppen i munnen hele natten... ganske pes for meg... Noen som har tips for hva man skal gjøre? han tar ikke smokk, har prøvd alle typer. Prøvd med min tskjorte i sengen hans også for luktens del... Vi har også gitt morsmelk erstatning på kvelden for å se om han er mett lenger, men syns ikke det virket som han var det egentlig... Begynner å bli litt frustrert nå, får ikke så bra kvalitet på søvnen og føler meg mer og mer frynsete...
lillebøllaspringmadrass Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 Har dette vart lenge?? Det kan virke som om han har økedager. Ordet økedager er litt missvisende, for jeg hadde ofte øketid i en til to uker. Da ville barnet amme hele tida. Og da må du bare gjøre det. Men jeg hadde samme problem med et barn på 1 år. Da var det ikke lenger nødvendig å ha økenetter,så pappan tok sjauen. La han i egen seng, og ga han flaske med vann på natta. Det var en fæl og slitsom tid, men han skjønte tegninga etter noen netter. Pappan var der og trøsta, vi tror ikke på å la de ligge alene og skrike. Hadde jeg vært deg ville jeg kontakta ammehjelpen, siden han fortsatt er så liten. Lykke til !!
Hengebuksvinet&de4grisungene Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 Han er stor nok til å vite hva han får hvis han skriker nok, for å si det sånn, så jeg vil nok anbefale dere å ignorere ham litt mer om natta, og legge ham tilbake i sengen sin enten han vil eller ikke etter at han har fått pupp. Vær konsekvent på at nattammingen ikke tar mer enn en halvtime om gangen. Og la ham vente ca tre timer til neste gang. Ja han vil protestere, og det er hardt når det står på, men det vil dere tjene på i det lengre løp. Tro meg, vi har prøvd!
annemarg81 Skrevet 6. januar 2009 #4 Skrevet 6. januar 2009 Hei. Jeg hadde samme prob med min datter, hun hang i puppen hele tiden og skrek så fort jeg prøvde å legge henne fra meg. Jeg pratet med jordmor jeg hadde gått til og hun sa at når det var så ille, så skulle jeg prøve å tvinge i henne smokken. Jeg syns det hørtes litt fælt ut, men jeg prøvde. Fikk henne til slutt til å ta den og da ble alt mye bedre. Det funket ihvertfall for meg, men nå var hun bare 1 mnd når jeg gjorde det. Jeg begynte også med grøt når hun var nesten 4 mnd for å få henne til å sove lenger og bedre, det funket. Du kan jo ta en tlf til helsestasjon og høre, kanskje de har noe forslag om hva du kan gjøre.... Lykke til )
Hengebuksvinet&de4grisungene Skrevet 6. januar 2009 #5 Skrevet 6. januar 2009 Han vil vel kanskje nøye seg med smokken når han skjønner at puppen ikke kan være tilgjengelig hele tiden. Ikke gi opp!
småmåsen Skrevet 6. januar 2009 #6 Skrevet 6. januar 2009 Huff, jeg synes du får veldig strenge svar her... Høres jo ut som du har en terrorbaby... Han er liten, så liten.. og det er klart at han vil være sammen med mammaen sin.. vi er vel en av de får landene i verden som har råd og mulighet til å la babyen ligge i egen seng og på eget rom... det er nesten prestisje i og ha baby som skal sove hele natten... Jeg skjønner ikke noe jeg.. Kan han ikke bare ligge sammen med deg? Gjør det noe... blir søvnkvaliteten noe bedre av å ha en baby som er lei seg og redd i en seng ved siden av? Vil du sove alene som natta? Er det noen som helt som ønsker å være alene når det er natt.. er det ikke naturlig og dele seng med en man er gla i... og kan man kreve at en baby på 3 mnd skal føle det anderledes? Kos deg babyen du og nyt tiden... de blir så fort store og plutselig så snur han seg bort når du vil gi nattakos... Du får tidsnok søvnen din igjen.. og om du prøver å tilrettelegge det sånn som det er i dag så fungerer deg også.. Spedbarn og barn ganske langt opp i alder har ingen tidsbegrep... og når du forsvinner så forsvinner du for alltid... (de er ganske store før de kan klokka ikke sant).. og det eneste overleveseinnstingtet han har er ha ha deg i nærheten!! nyt det!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå