Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 De har jo blitt helt gale!!! Idioter...blir såååå provosert hver dag når jeg ser nyheter!! Og de har stötte fra USA og den dummeste mannen som har levd, BUSH- motherfucker... Israel ER Palestina!! De okkuperer et land! Og dreper uskyldige barn! Jeg håper at de får det dobbelt tilbake! Hamas har ikke rent mel i posen heller men det som har skjedd i det siste går LAAANGT over streken! Jeg blir sååå provosert når israleske myndigheter gir intervjuer i avisa og på tv og sier at de skyter/angriper kun militäre/hamas mål.. YEAH RIGHT! KISS MY ASS jävla lögnere!!!!!???!!! Bare vent til Hamas begynner hevnaksjoner...DA blir det krig ass...
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 Hamas er jo sååå uskyldige i forhold, ikke sant???!! Små snuskebasser!!
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Helt enig Hi. Det er bare veldig, veldig trist.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 http://www.mfa.gov.il/MFA/Terrorism-+Obstacle+to+Peace/Hamas+war+against+Israel/Gaza-+Israeli+aid+and+Hamas+attacks+8-Apr-2008.htm
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #5 Skrevet 5. januar 2009 F.. Off anonym 00.26..les innlegget ordentlig innen du svarer! Jeg skrev at "hamas ikke har rent mel i posen heller!" HI
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #9 Skrevet 6. januar 2009 כן ישוע אוהב אותי, הספר הקודש אומר אותי כך Ken, Yeshua Ohev Oti, HaSefar HaKodesh Omer Oti Kakh Både Israel og Palestina burde skjønt at tingenes tilstand ville vært annerledes om de tok imot det de ikke ser rett foran øynene deres. Men sine egne tok ikke imot Han.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #10 Skrevet 6. januar 2009 Dette er jo mindre forstålig enn nynorsk... eller kanskje det er nettop nynorsk det er?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #13 Skrevet 6. januar 2009 jeg føler at den Israelske regjering ser på resten av verden som noen dumme naut som ikke kan hverken å lese eller skrive...Når de kan stå frem offentlig å si at det iKKE finnes SIVILE ofre så langt i krigføingen, når tusenvis av bilder viser det motsatte. Mobiler og internett eksisterer i Palestina også, selv om de nok hadde sett at det ikke var tilfelle.... Nei, en slik "fordumming" av resten av verden sier nok til at jeg fordømmer den israelske regjering, men ikke jøder generellt..Jeg synes heller ikke det Hamas gjør er riktig, tror nok at mange av "selvmordsbomberne" ikke er selvmordsbombere,- for å si det sånn...Ikke alle som trykker på knappen selv vil jeg tro....Men har alikevel all verden sympati for den alminnelige palestiner. Også må vi ikke glemme at Hamas består av flere "deler" enn bare den militære, de driver bl.a sykehus og skoler rundt omkring,- derfor fikk de så mange stemmer under valget også,- selv om de kanskje ikke fikk så mange stemmer som det er blitt vedtatt.... Det er en vankselig konflikt å ta "parti" i, fordi det er så mye galt og riktig på begge sider..Men når man bevisst prøver å kue et regime ved å la det gå utover uskyldige sivile, DA kan ikke noe forsvares noe mer..En selvmordsbomber som tar med seg 20 uskyldige er ingenting motr en bombe som mest sannsynlig dreper hundrevis...Ikke at noe er bedre enn det andre.. Og en ting til, ser vi bort fra religion så har vi en krig som består av fattige mot rike.....De rike bor på de mest ressursrike områdene og tvangsflytter de fattige fra noen av de mest fruktbare områdene de enda ikke besitter 100%.... Israel/Palestina er et skremmende bilde av verden i miniatyr,- og viser en liten del av hva vi kan ha i vente om forskjellne mellom fattig og rik i verden øker enda mer....
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #14 Skrevet 6. januar 2009 Israel har jo blitt skutt på i mange mange år! Klart de blir lei. Hamas skyter jo tilbake nå de og. Hvorfor er Israel de verste? Jeg støtter Israel, det er Guds land.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #15 Skrevet 6. januar 2009 Ja, Israel har fått altfor lite forståelse og støtte. Men det er fra de ugudelige i verden. Det vises så altfor godt hvem som ikke støtter Israel: Terrorister og sosialister.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #16 Skrevet 6. januar 2009 Nyhetene som blir sendt i Norge dekker ikke hele saken, alt blir sett fra palestinerenes ståsted. Det har det alltid blitt gjort! Før noen uttaler seg om saken bør de skjekke kildene sine!!
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #17 Skrevet 6. januar 2009 Såklart det er 2 sider av en sak. Hamas er heller ikke uskyldige. Men dette er jo en kamp mellom David og Goliat. Israel er jo overlegent når det gjelder militær styrke og våpen, mens Hamas i forhold har kinaputter. Palestinerne på Gaza har ingen mulighet til å flykte - de er innestengt. Med andre ord, det Israel bedriver er ren og skjær nedslaktning. Dere vet at til og med i krig finnes det lover og regler som man skal holde? Og det er her Israel nå gir faen, dermed kan man heller ikke forvente at verdensopinionen skal være enig i det som skjer.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #18 Skrevet 6. januar 2009 Jeg er hverken sosialist eller terrorist, men jeg støtter ikke Israel sin handlingsmåte i denne situasjonen. Jeg støtter heller ikke Hamas sin terror. Likevel har Israel et overordnet ansvar som okkupasjonsmakt, og deres behandling av palestinerne har i årevis vært lavmål. Terroren fra Hamas er ikke et virkemiddel jeg støtter, men jeg kan se desperasjonen som utløser den. I denne konflikten er det forbrytere på begge sider med null respekt for menneskeliv.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #19 Skrevet 6. januar 2009 Hva vet dere egentlig om Hamas og overlegenheten til Israel?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #20 Skrevet 6. januar 2009 Israel har blant annet atomvåpen,- det har ikke Hamas..Og det er nå bevist skader på sivile som bekrefter at Israel bruker en ny type bomber/våpen som skal volde mest mulig skade på folk...Ikke for at noe våpen er "bra", men dette er altså et hittil ukjent våpen som ikke er "godkjent"... Men igjen, mye galt er blitt gjort fra begge sider,- og jeg er spent på hva det norske folk ville sagt dersom samene skulle få råderett over nordnorge/sine "opprinnelige opphavsoråder,- og tilhørende oljeforekomster,-fordi det opprinnelig tilhørte de,- og at de da fikk rett til å rasere andre nordmenn sine hus og bygge seg nye der det passet de....
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #21 Skrevet 6. januar 2009 haha, å sammenligne samene med Hamas er så latterlig at jeg får latterkrampe omtrent.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #23 Skrevet 6. januar 2009 jeg mente altså å si at det er helt teit fordi det er jødene jeg sammenligner med samene.....
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #24 Skrevet 6. januar 2009 Jødene? Mener du ikke palestinene? Du kan tydeligvis ikke mye!
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #25 Skrevet 6. januar 2009 Det har alltid bodd palestinere i palestina/israel..Jødene var vel også opprinnelig bosatt der, men ble fordrevet derifra over flere hundre/tusenår,- men det gir de ikke rett til å "få tilbake" områdene sine nå? Selv om det var palestinerene osm i sin tid fordrev de så gir det ikke jødene rett til å ture frem som de gjør nå..På samme måte som samene ikke kan kreve å få tilbake "sitt land" og fordrive oss andre nordmenn..De er jo urfolket som hører hjemme her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå