fornøyd ja Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Heisann Vet ikke helt om jeg klarer å forklare meg rett, men prøver. Vi bestemte for en stund siden at vi skulle ha au pair fordi eldstemann ikke vil på SFO og vi vil ha en fridag til minsten fra bhg. Og grunnen til au pair da isteden for meg, er fordi jeg er syk, og mye borte hjemmenfra. Men nå ser det ut til at jeg ikke kommer til å være så mye borte allikevel. Og da blir jo dette helt feil. Fordi: - Guttane må jo reagere på at det er en person til her, som gjør de tingene med de som jeg pleier, når jeg allikevel er her. - Kanskje de tenker jeg ikke vil være sammen med de :/ - Litt vanskelig med arbeidsfordelingen eller hva jeg skal kalle det. Hun vil gjerne gjøre mye, men jeg vil også gjøre ting og tang. Og en annen ting. Barna våres kan litt engelsk (er 4 og 6 år) siden vi har bodd i USA. Men jeg ser nå at det kan være problematisk med en engelsktalende au pair... selv om barn plukker raskt opp. Nå har jeg så sinnsykt dårlig samvittighet. Fordi når jeg er hjemme kan jo jeg gjøre alle tingene som hun gjør, men det er når jeg er borte at vi trenger hjelp.. fordi mannen min også jobber skift. Jeg skulle egentlig reise i dag, men klarte ikke. Uff. Og hvis jeg ikke drar, så må jeg vel begynne å jobbe om dette skal være en løsning, og jeg har ikke lov av legen til å jobbe enda.. Fader, dette var sååååååååå gjennomtenkt, men nå virker det bare feil! Jeg vet jo at vi da får mer tid sammen, mannnen min og jeg, til å gå gå på kino etc etc.. Etterhvert reise vekk sammen en liten tur. Gå tur sammen. Vi kjenner ikke mange her vi bor som kjenner barna så godt at de kan være sammen med de over natten. Så når jeg ser slik på det, er det jo bra. Og på en måte er det også en berikelse for guttane. Lurer på om jeg kanske er litt fortvilt nå fordi hun nettopp er kommet, jeg er hjemme og mannen min har hatt fri dag og skal ha fri i morgen. Men man trenger jo også tid for å bli kjent. Og at guttane skal bli trygge på henne. Men jeg kjenner nå jeg er såååå redd for kommunikasjoneen!!!!! Hun er jo kjempe god og vil hjelpe til. Flink å leke med guttane, etc.. men føler de avviser henne litt vel mye, hvertfall minsten. Har dere tips eller innspill? Til alt...
cammiss Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 Det er jo en grunn for at dere trengte det i utgangspunktet- at situasjonen nå er litt forandret- ta det som et pluss- ha mer alenetid ed hver av ungene.. - få tid til å gjøre andre ting i huset som du har lyst til- eller spør aupairen på en veldig ordentlig måte om det er noen av ..... disse tingen som hun kunne tenke seg å gjøre- det at de lærer mer engelsk er jo supert!! hvorfor skal du ha dårlig samvittighet- tenk så mye mer overskudd du har nå du kan være sammen med dem- fordi du og dere kan roe tempo. Dessuten- så trenger man tid på å bli kjent. Gjør noen hyggelig ting sammen alle i begynnelsen - så aupairen blir kjent i området- - lekeplass- aketur- eller-annet- på den måten blir barna trygge på at dere er trygge på henne- skjønner- vet ikker om dette var til noen hjelp.. ((vær tydelig på at dere betaler- alt som hun gjør når hun er på jobb!!- så slipper hun å lure))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå