Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Ok, hverken mannen eller jeg er sånne tradisjonelt romantiske, så å ha den vanlige pakka rundt et bryllup er ikke noe for oss. I tillegg er vi glade i å være ute, vi vil gjerne ha med alle ungene til de vi inviterer - og den derre talerekka tror jeg vi bare glemmer. Så derfor er vi inne og leker med tanken på et vikingebryllup. Vi har tilgang til et langhus, vi kan få en grillmann til å grille for eks et helt lam eller en gris eller noe i den duren. Gjestene kan padle kano/stokkebåt, få innføring i bueskyting eller bare kose seg. Det er mange muligheter med andre ord - og det vil være greit å være både inne og ute (i tilfelle regn tenker jeg på). Vielsen vil være tidlig på dagen, og festen kan pågå utover ettermiddagen. Tenkte å avslutte den ikke altfor seint, siden det som sagt blir en del barn (og mange tilreisende vil ha med sine unger, og da er det vanskelig med barnevakt). Vi har ikke behov for at folk skal kle seg ut som vikinger, men heller ikke at de skal trekke i finstasen og høye hæler. Jeg kunne derimot godt ha tenkt meg en husfruedrakt, de er fine synes jeg, hehe.. Det vil altså bli et ganske røfft bryllup, helt i vår ånd, men vil gjestene like det?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Kult ! Hadde gledet meg til og komme, og hvert sjeleglad for å slippe 3-4 timers middag med taler i lange baner. Vi å planlegger noe i den duren, åpent hus/hytte kom som du er stil.
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Det er super kult! Jeg elsker temafester! Lagde en selv til min samboer's 30 års bursdag. Vi hadde cowboy tema og heldag med cowboy leker for alle og fest med middag for alle små og store på kvelden. Alle elsket det og har sagt så mange ganger i ettertid at det var kjempe kult at vi lagde noe anderledes! Jeg ønsker hvertfall at jeg blir bedt i et temabryllup en gang i mitt liv:) Sender deg en link til en svensk side hvor det finnes litt inspirasjon til temabryllup i form av bilder! http://www.gamman.se/Galleri.asp?cat=8&sid=1 Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #5 Skrevet 9. januar 2009 Godt å høre at dere ikke dreper ideen, hehe. De jeg har snakket med synes dette ser kjempekult ut, så vi går nok for dette... Så er det å finne en middelalderdrakt, det er ikke bare, bare!
Makko med to små gutter Skrevet 9. januar 2009 #6 Skrevet 9. januar 2009 Kult! Her skal vi gifte oss (både vielse og middag) på festninga, -kun familie. -Litt usikker på kjole, mulig jeg bare bruker bunaden. Vennefest til sommer'n på en fjellstue (fredag-søndag). -Fant ut av vennene våre trives best i feltbukse enn penkjole.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #7 Skrevet 11. januar 2009 Ang. kjole- hvis du ikke finner en du liker i butikk eller på nettet kan du kanskje finne noen som kan sy den akkurat sånn du vil ha den? Jeg fikk kjøpt stoff til ca. 500 kroner på Stoff og stil og noen fine bånd på husfliden. Fikk ei flink dame til å sy for 500 kroner. Det skal kanskje noe til å finne noen som gjør det så billig, men spesielt dyrt trenger det jo ikke å bli uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå