Gå til innhold

Fryseren full av bær... what to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har så mye bær i fryseren... jordbær, bringebær, blåbær, rips, kirsebær... Vet at det er holdbart lenge, men det er jo ikke vits at det bare ligger der og tar opp plass. Vi gjør aldri noe med det.

Vi spiser lite syltetøy og drikker lite saft. Har aldri syltet/saftet noe før, så er litt redd for å sette i gang med det også. Det eneste jeg kan komme på å bruke det til er smoothies. Men også det lager vi jo ganske sjelden.

Bruker dere alt dere legger i fryseren? Noen som har gode tips til hva jeg skal gjøre med alle bærene, og i så fall hvordan jeg gjør det? Har ikke samvittighet til å kaste det heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rips med sukker og vaniljesaus = NAM NAM

Jordbær med vaniljesaus og is= NAM NAM

Gode desserter som er poppis her i huset :)

Skrevet

Du kan jo sende dem til meg ;)

Skrevet

Bærpaier (NAM!!!) Ellers er du hjertelig velkommen til å sende noe over denne vei da jeg har en bær-elskende familie. :-)

Skrevet

Lag smoothies - vitaminbombe:-) Putt bærene du ønsker i en blender og ha i yoghurt naturell og litt melk - nam:) blir det for surt, så søt det med littegrann honning:)

Skrevet

Kjør det i en blender, tilsett noe søtt. F.eks litt brunsukker eller en søt juice. Så heller du det i isformer til barna.

Jeg pleier å gjøre det med juicemaskinen vi har. Men har bare brukt frukt hittil og ikke tilsatt noe søtt. Litt surt men ungene digger det. Kjempe sunt! =)

Skrevet

Takk for tips, folkens! Da skal jeg servere smoothies som dessert etter middagen i morgen. Og hvis jeg er skikkelig tøff skal jeg prøve meg på en blåbærpai. Nå har jeg jo faktisk tid til det også, ettersom jeg er i permisjon. Hvis ikke jeg føder i morgen da :)

Skrevet

Lag god, gammeldags fruktgrøt til dessert! Det er en rett som har gått nesten i glemmeboka, men som egentlig er veldig god og ganske sunn.

Kok opp bær og litt vann, du kan gjerne blande slaga. Smak til med noe søtt, gjerne litt vanilje hvis du liker det, ta av varmen og ha på jevning av potetmel og vann, og kok det opp så vidt igjen (en "blupp"). Avkjøl og server med melk eller fløte på.

Ellers så kan du jo bake muffins med bær i, lage likør, bruke det til kakefyll, blande litt av hvert slag og lune det litt og ha over is eller ostekake, røre det med litt sukker og tykningsmiddel og ha til nystekte vafler eller på brødskiva (rørte bær er uansett mye bedre enn sylta), blande det i naturell oghurt, så får du en sunnere og mye bedre yoghurt enn den ferdigkjøpte.

Mmmm bær er godt....

Skrevet

Åh, heldiggris!

Mamma har også fryseren full av bær. Når jeg er der, får jeg alltid det til dessert.

Hun putter bærene i en kjele og varmer dem, har tidligere hatt frysepulver på dem, slik at det blir en litt tykk grøt. Denne varme, tykke "grøten" er kjempegod med vaniljesaus til!!! Nam nam!

Skrevet

Smoothie.... Det er kjempe poppis her i huset =)

Skrevet

Åååå heldiggris!! Lag ripsdessert! Beste desserten som finnes!

Du kan også ha i andre typer bær, men det holder med rips.

2 pk pisket kremfløte blandes med

1 pk vaniljekrem

klipp opp marshmallows, bland i pikekyss og rips, lagvis.

Pynt med pikekyss på toppen.

mmmmm:) den som hadde hatt rips nå....:)

Skrevet

Send det til meg! Eller putt alt untatt ripsen i blendern med eplejuice og vaniljekesam, så har du verdens beste smoothie :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...