Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Er ikke så ofte innom skravle, men det hender jeg prøver å være til nytte og svare litt om det er noe jeg vet noe om. Men nesten hver gang jeg titter innom, så er det innelgg som etterlyser noen som kan "se" hvor de har mistet den og den gjenstanden. Og np er det etterlysing av synske og spåere, ser jeg. Jeg er typen som har størst tillitt til sakskunnskap, gode kildehenvisninger (f. eks forskningsresultater), fakta og kritisk tenkning. Så jeg drar litt på smilebåndene av disse "etterlysningene". Hva om jeg ga meg ut for å være såkallt synsk? Lire av meg masse bs enten for min underholdnings skyld eller fordi jeg hadde vrangforestillinger e.l. mht mine egne evner? Dere som "tror" på sånt: hvordan forholder dere dere til det faktum at det ikke lar seg bevise at noen er synske osv? Jeg vil jo si at særlig på fora som dette er det fritt frem for sjarlataner... Men dere tar det kanskje bare som harmløs underholdning som dere tillegger liten vekt?
Curly-mor :) Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 Det er mer mellom himmel og jord enn vi aner hvertfall, det har jeg opplevd flere ganger selv etter at pappa døde i mai uten at jeg vil gå inn på det her. Når det kommer til spåing har jeg mest tro på to venninner av meg som jeg vet kan mer enn andre, men sånn ellers som å "se" så heller jeg mer over til tarot-kortene. Når det er sagt så er vel tarot mer å anse som råd og tips, hvertfall er det det jeg bruker kortene mest til, men selvfølgelig, det kan dukke opp kort som sier noe om en ting som skal skje en person også, men uansett bruker jeg de alltid som veiledende kort og gir råd ut fra de. Men selvfølgelig.. Selv om man ikke kan bevise at noen er synske, så har jeg troen på at noen har den evnen og noen i større grad enn andre! Snåsamannen må jo være et godt eksempel på det Om jeg tillegger det stor vekt i dagliglivet? Gode råd er aldri dumme å følge, og "spådommer" kan være fine som retningslinjer for å oppnå noe man vil
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2009 Har ikke satt meg inn i hva Snåsamannen driver med. Men har fått med meg at han overbeviser mer enn vanlig er, ja. At det er mer mellom himmel og jord enn vi kan forklare skal være sikkert og visst! Men jeg har nok en litt annen innfallsvinkel til det uforklarlige. Jeg er nok en liten skeptiker, men det var interessant å lese tankene dine. Takk for svar, Curly-mor!
lillebøllaspringmadrass Skrevet 6. januar 2009 #4 Skrevet 6. januar 2009 Jeg er overtroisk ja, på mange måter. Men nå har jeg selv en litt mer utvikla ekstra sans, så jeg føler som oftest fort hvem som er "ekte" og ikke. Men jeg er ikke en av de som ber å bli spådd her inne da.
Gjest Skrevet 6. januar 2009 #5 Skrevet 6. januar 2009 Er sikker tovertroisk jeg! Men kan og trekke litt på smilebåndet av enkelte (ikke av noen her). Jeg er personlig kristen da jeg "fikk det inn" i oppveksten, og det er jo kun basert på tro kan ikke bevise noe der! Men om jeg ikke fant noe da jeg var liten så ba jeg litt til gud og vips, så fant jeg det med en gang. . Tror og på en del annet, men vet ikke hva det er. Er skeptisk til mange "klarsynte" men er fryktelig husredd og har fått huset jeg bor i renset. . . Har og en gutt på 5 som kan si de utroligste ting uten å ha forutsetninger for det. Og jeg selv bare viste veldig mye som barn og ungdom. Spesielt ved budskap om dødsfall vet jeg ofte hvem og hva før den som forteller meg det får sagt det. Drømmer ofte i den sammenheng og om det er noen jeg eller familie er knyttet til. Drømte bl.a at jeg mistet gutten min på sykehuset og våknet midt på natten med ekstrem sorg og raseri. Om morgenen fikk jeg sms fra noen tidl. nære venner, de hadde mistet jenten sin (som har passet gutten vår mye) den natten, på sykehuset jeg drømte om. . . Vet ikke hva dette er. Har skremt meg mye i oppveksten, og nå holder jeg det liksom litt på avstand. Er sikkert mange som vil riste på hode av dette, og det tåler jeg godt! Hadde sikkert gjort det selv om jeg ikke hadde opplevd det. Er jo oftte veldig skeptisk til andre som hevder de "ser" ting eller har evner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå