fult hus:) Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Ringte jordmor i dag for å få time å da fikk jeg beskjed om at jeg skulle ikke på kontrol før uke 24, så jeg kunne dra til legen min noen ganger i mellomtiden for å høre hjertelyd og div. synes å huske at jeg var til jordmor fra ganske tidlig av i mitt første svangerskap å da fikk jeg mor og barn blar å forskjelli lesestoff om d å være gravid og hvordan forsteret utvikler seg fra uke til uke å sånt. er det ikke slik lenger?
*toppris* Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 med nr 1 er det vanlig med ca 12 kontroller... med nr 2 er det gjerne ikke mer enn 8.... men er vanlig med en kontroll i uke 12.. kommer litt an på legen/jordmoren egentlig, hva du vil og hvordan 1.svangerskap var... men vil du på kontroll har du krav på det;) syns det var ganske sent ja...
Blomster&bier Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Hei! Jeg fikk beskjed om akkurat det samme da jeg ringte jordmor, men jeg skulle visst få innkalling til en gruppetime i februar, så regner med det blir 1. kontroll hos jordmor. Skal til legen neste uke, da er jeg 10+3, også uti februar er jeg vel 15-16 uker, også er det vel enda en legetime rundt uke 20, også jordmor i uke 24 osv osv Slik jeg har forstått det iallefall, når jeg skal gå annenhver gang til jordmor og lege..
*mamzn* Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 Mulig det e ulikt fra sted til sted også.. jeg har manlig fastlege som er så ærlig å sier at jordmor vet nok best,så jeg skal in til han i uke 10+2,men så "overlater" han resten til jordmor..synes dette er heelt iorden hadde nylig en SA så vil kanskje få litt tettere oppfølging selv om jeg har barn fra før.
_Mita_<3 Skrevet 7. januar 2009 #6 Skrevet 7. januar 2009 Trodde du kunne velge selv når du skal begynne hos JM jeg.. jeg begynte ganske seint sist for gikk hos legen og gynekologen først før jeg skaffet meg JM.. Nå har jeg vært hos legen en gang og gynekologen sist uke.. å skal til JM 26 er 9 uker nå
Tulla med tre små Skrevet 7. januar 2009 #7 Skrevet 7. januar 2009 Det er riktig at man som regel har litt færre kontroller i svangerskap nr 2, hvis alt var normalt og greit i første svangerskap. Det vanlige er at man går til fastlegen sin ved første kontroll (ca mellom uke 8 og 12). Neste kontroll er UL i uke 18, og deretter kan du gå til JM fra uke 24 om du ønsker det. Det er iallfall sånn det fungerer her i vest.
Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 7. januar 2009 #8 Skrevet 7. januar 2009 jeg skal til jordmor i morgen 10+0, og skal bare gå til henne. men kan forskjellene være fordi vi kommer fra forskjellige plasser? bare tenker fordi jeg kommer fra en veldig liten plass og tenker at vår jordmor kanskje har bedre "plass" til nygravide:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå