Gå til innhold

Barnehagestart: Merke alt av tøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har merket alle uteklærne nå, bør jeg merke alt av klær egentlig? Har vært vikar i bhg tidligere, og da var det jo veldig praktisk med alt som var merket. Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk beskjed om å merke absolutt alt, også sokker og undertøy. Uh, sokker er utrolig kjedelig å merke.......

Skrevet

JAAAA, merk ALT. Det gjør jobben til de ansatte så utrolig mye lettere. Barn i lek kaster av seg klær når de blir varme, og det er ikke lett å legge 5 gensere, 4 bukser og 2 skjørt på rett plass når det ikke står navn på. Og så er det mye større sjangs for at bortkomne klær kommer tilrette igjen når det står navn i de.

Skrevet

JA! Merk absolutt alt hu kommer til å bruke i bhg... ikke lett for de ansatte å holde styr på masse klær uten navn :)

Skrevet

Jeg både jobber i bhg og har unger i bhg og jeg vet at alt som ikke er merka med navn, blir borte!!!!!!! jeg merket alt utenom tynne sokker og truser.

Ullsokker/ullvang og trysil sokker, ullundertøy, ullgensere, vanlige gensere, bukser, strømpiser, luer, votter, dresser, jakker, sko, ALT!!!! er merka!!!

Skrevet

Gjør på samme måte som solfrøken :o) og jeg jobber også i bhg hehe...og det som ikke blir merket har større sjanse for å bli borte.

Skrevet

Jeg merker alt som tas av og på daglig samt vanlige plagg som jeg bryr meg om.

Sokker og arvet klær som egentlig bare er reserve- og barnehage-klær gidder jeg ikke merke. Men så går han i en barnehage med veldig bra orden så ingenting har forsvunnet ennå.

Skrevet

merk alt du vil ha med hjem igjen. sokker og undertøy med mindre du er forberedt på svinn eller at barnet kommer hjem med andres umerkede tøy på seg.

jeg jobber i barnehage og når fire våte barn samtidig tømmer skiftetøyet ut på gulvet fordi de "klarer alt selv" og selvfølgelig oppfordres til å "gjøre selv", blir det vanskelig å sortere og rydde opp igjen hvis det ikke er merket. (dette var ment som eksempel på hvorfor det kan være nødvendig å merke absolutt alt, min mannlige kollega er dessuten helt ute av stand til å huske hva barna hadde på seg da de kom om morgenen ; ))

Skrevet

ok, da gjør jeg det! Var litt redd for å bli sett litt rart på meg hvis jeg gjorde det, for såå redd er jeg liksom ikke for strømpebuksene osv. Men greit å få de hjem igjen, og ikke minst det at man gjør jobben enklere for dem som jobber der.

Har kjøpt sånne strykepålapper, merker dere alt med sånne, eller skriver dere på med f.eks tusj?

Skrevet

Anbefaler på det sterkeste å merke smokken om det fremdeles blir brukt!!

Fatter ikke at folk ikke tenker på den jeg. Vi som jobber der mister lett kontroll på de altså.

Selv bruker vi de klistremerkene som kommer fra Askeladden. De er jo helt geniale. Sitter bom fast helt til vi vil ha dem av. Kan tm brukes i vaskemaskin.

Et alternativ er rett og slett sprit-tusj.

Skrevet

Jeg merker alt. Har merket alt til nr.2 som skal begyne i barnehagen på onsdag nå. Også grøtpakker og alle delene til koppen, matboks, sko osv.

Skrevet

Ja, merker alt, men gidder ikke merke vanlige sokker, bare ullsokker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...