Gjest Buffy A Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Dere mener jo egentlig det samme som henne i alle deres innlegg om hvor supersøte Hamas er og hvor synd det er på Palestinerene som har valgt Hamas som sine menn. Dere vil jo også utrydde Israel, på lik linje med de - der dere sitter og sier at staten Israel ikke har de samme rettighetene som alle andre land - retten til å forsvare seg mot angrep. Hva mener dere egentlig at Israel skal gjøre? Sjokkerer meg at voksne mennesker idag kan sitte å sympatisere med terrorister "Palestinere har blitt behandlet dårlig, hamas er et resultat av dette " - En STOR forskjell på Israel og Hamas er at Israel har som mål å ta Hamas - Hamas har som mål å utrydde Israel. Det har tydeglivis mange av dere og.
Sweetie<3<3 Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 og det sjokkerer der? folka her inne har ikke mye i huet og det er ikke til å legge skjul på. folk uttaler seg før de i det hele tatt veit noe om en situasjon og tror de har så jævla rett i det de sier. alt de viser er at de er så dumme at de ikke kommer til å komme seg langt i livet hvis noe slikt skulle skjedd i norge. lett å tro du veit mye om en sak når du har blitt hjernevaska av vg og tror du har peiling.
~sjiraff~ Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Jeg støtter ingen av siden jeg fordi jeg kan ikke nok om konflikten. Men hvis du leser det Miss Jackson skriver så er det lite som vitner om at hun har mye mellom ørene. Hun sier jo at jødene burde vært utryddet, at det var synd Hitler ikke vant krigen. Hvordan kan man si noe slikt og forvente respekt fra andre?
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 5. januar 2009 #5 Skrevet 5. januar 2009 Jeg sier ingenting om hvem som har rett, og ser helst at ingen utrydder noen som helst. Derimot syns jeg det er veldig drøyt å komme med en uttalelse om utrydding av en hel menneskegruppe basert på deres religion, fordi et land som styres av denne religionen gjør noe kjipt. Å si at alle jøder bør utslettes fordi Israel er drittsekker blir det samme som å si at alle kristne bør utslettes fordi USA har vært teite. For det finnes jøder mange andre steder enn i Israel, og det finnes også mange israelske jøder som ikke er enig i krigføringen.
Gjest Buffy A Skrevet 5. januar 2009 #6 Skrevet 5. januar 2009 Ja, det hun sier er kjempedrøyt, er egentlig helt enig. Ønsker egentlig bare en litt mer saklig og nyansert debatt rundt dette enn "Israel er så slemme og har fortjent dette" - måtte bare fange oppmerksomheten deres litt.
Koala *g07* Skrevet 5. januar 2009 #8 Skrevet 5. januar 2009 Regner med at sinnet er mye grunnet denne uttalelsen: "Hadde bare ikke Hitler tapt krigen så ville vi ikke hatt den krigen som nå pågår i midtøsten. For da hadde jo alle jødene vært utslettet, da hadde det vært fred, do u see?? Jaja, får håpe Iran blir ferdig med atomanlegget sitt snart=) " skrevet av miss jackson.. Det er jo ganske på kanten. Det gjør ikke vedkommende noe bedre enn de som blir kritisert for å bombe. Jeg har vært der nede, sett mye på nært hold. Selv kan jeg ikke nok om konflikten til å innlede til debatt her. Men vi kan ikke skape stereotypi her og gjøre alle sammen til en. Det er fortsatt enkelt individer med forskjellig syn på begge sider der, som alle andre steder i verden. Min mening er at uttalelsen hennes jeg viser til først er meget rasistisk betonet.
KarpeDiem Skrevet 5. januar 2009 #9 Skrevet 5. januar 2009 Hadde der bare sett, opplevd og hørt det jeg har så hadde dere nok vært enig i meg
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 5. januar 2009 #10 Skrevet 5. januar 2009 Jeg kommer nok aldri til å bli enig med noen som tilegner et helt folkeslag eller en hel religion egenskaper, eller noen som mener at folkemord er ok, så der tok du nok feil.
KarpeDiem Skrevet 5. januar 2009 #11 Skrevet 5. januar 2009 det kan du nok ikke si før du opplever det, den dagen du har gjort det så kan vi snakkes
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 5. januar 2009 #12 Skrevet 5. januar 2009 Ja, du kan jo leve i den trua :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå