Gå til innhold

Bare jeg som snur meg bort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei av brutalitet, grove bilder på nyhetene, overskrifter i avisene som avslører groteske detaljer fra tortursaker osv. Det virker noen ganger som om de bare prøver å overgå hverandre.

Har også noen tanker om at hvis de holdt flere detaljer skjult, kunne gjerne enkelte fått litt færre ideer. Bare et skudd i blinde altså, men jeg vil gjerne påstå at verden kunne blitt et litt greiere sted om vi slapp å vite ALT!

Ja, jeg vet at om jeg ikke hører om det, så slutter det ikke å eksistere. Men hvorfor alle detaljene? Blir fysisk dårlig av det. Sett det iallefall i brødteksten, så jeg kan velge selv om jeg vil oppsøke det. Overskriftene klarer jeg ikke å overse like godt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får tenke sånn at de som et midt oppi all elendigheten har det tusen ganger værre enn oss som bare ser det på nyhetene!

Syke mennesker med syke tanker er det overalt, så tror de har det i seg fra før, sikkert noen som får ideer fra ting de ser og leser, men de fleste som utfører grusomme handlinger ville nok gjort det uansett!

Skrevet

Noe har vi sikkert godt av og høre så vi ikke duller oss helt bort i dette gode landet vårt. Men klart; enig i at noenting kan gi galne personer gode ideer. Har ofte tenkt på det når det gjelder skolemassakrer etc. Tror mange av de som gjør dette har fått ideen fra media og tenker litt sånn "Nå gjør jeg det, så kan de angre. Jeg får fem minutters berømmelse"

Skrevet

Har ofte tenkt på at de kan dysse ned detaljene ja. I stedet for å skrive at mann ble torturert, så må de detaljbeskrive hver eneste ting som ble gjort med ham. EKKELT!

Skrevet

Skal innrømme at jeg ser mindre på nyhetene og leser mindre aviser enn før, nettop pga all grusomhet. Det som frustrerer meg er min egen manglende evne til å kunne bidra på noen som helst måte for å gjøre ting bedre. Blir bare lei meg, frustrert og fortvilet uten at jeg kan endre på noe som helst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...