lillesøster skal bli storesøster Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Eldstemann gikk ut i 11.30 tiden i formiddag, sa hvor han skulle og alt var greit, han levnet mobilen hjemme fordi den stod på lading. Han fikk beskjed om å være hjemme til middag kl 15.00. Når klokken var 16.00 og han ikke var kommet begynte jeg å bli bekymret, ringte kompisen han skulle vært hos, men der hadde han vært og spurt etter kompisen som ikke var hjemme for så å dra derfra. Utover ettermiddagen var ikke værgudene helt på vår side heller, det blåste og snødde verre enn verst. Ringte alle kompiser jeg kunne komme på, og kl 17.30 ringte jeg politiet. Jeg kjørte selv rundt og så etter han og dro også innom noen av hans kompiser, samtidig var min mor også ute og kjørte og så etter han. Røde kors ble koblet inn siden han hadde ski på seg når han dro ut, og en patrulie fra politiet var ute, og også noen fra reinpolitiet som er godt kjennt i fjell området her. Har vært etterlysninger på nordnytt og på internett. Så mens jeg ennå var ute og kjørte (kl 19.00)ringte samboern meg , han hadde fått telefon fra pappen til en kompis av guttungen(forøvrig eneste kompisen jeg hadde glemt å ringe) om at han var der. Jeg kjørte selvfølgelig rett dit for å hente han, men da hadde han akkurat gått (i snøstorm), han fikk jo god medvind sa faren... hmf.. Ble så glad da han ble funnet, men jeg reagerer på hvordan en far kan la være å gi beskjed når gutten har vært på besøk fra 12.00 på formiddagen til 19.00 på kvelden. Og også det at han bare sender avgårde en gutt som har vært savnet, og politiet er ute å leter etter han i full snøstorm!! Heldigvis er dramatikken over nå, og min elskede sønn er trygt hjemme igjen. Har tatt en alvorsprat med han da om hvor viktig det er å gi beskjed hvor man drar og om planene forandres underveis.
små Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 uff, sånne ting er så skummelt. Godt at det gikk bra.
Mille** Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Huff, så fælt! Godt det gikk bra da......er uvær her også, hadde blitt redd hvis mine barn var ute alene i dette været. Klem
små Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 Huff, leste om det nå. Du er i samme "område" som meg du. Jeg håper at været er bedre til i morra når vi skal hjem..akkurat nå er veien stengt :S
NoDoubt Skrevet 5. januar 2009 #5 Skrevet 5. januar 2009 Off, så ekkelt! Jeg får panikk viss barna er borte i 2 minutt så kan bare tenke meg hvordan du har hatt det. Men godt at det ordnet seg ihvertfall! Sender deg en klem.
Koseklompen Skrevet 5. januar 2009 #6 Skrevet 5. januar 2009 Huff..hørtes ikke koselig ut det dere har vært igjennom.. Bra at alt kom til rette igjen..
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 5. januar 2009 Ja, er utrolig glad for at han kom hjem og at alt ordnet seg, jeg må bare skryte av nettverket her også, jeg betegner meg som en persom med et relativt lite nettverk, men nå i dag har jeg virkelig fått oppleve hvordan ALLE har engasjert seg. Har fått telefoner fra folk jeg vanligvis aldri snakker med, som har engasjert alle sine venninner som alle kan kjøre rundt og se om jeg vil det. De få som jeg ser på som mine nære venninner har engasjert seg og også fått med både sine venninner igjen, søsken, familie og ellers hele sitt nettverk. Jeg er helt rørt over omtanken alle har vist i denne situasjonen. Plutselig ser jeg at jeg har et nettverk større enn noen kunne ane. Oppi dette er jo det godt å vite.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 5. januar 2009 #8 Skrevet 5. januar 2009 Offa meg så ekkelt da!! Regnet jo med det gikk bra til slutt siden du satt og skrev her, men for en ekkel hendels e. Og så så lenge som han var borte da!! Off fikk helt frysninger her. Er jo det verste når det er noe med barna våre. Det kjæreste vi eier. Godt at det gikk bra til slutt. Og håper han har lært. Godt å kjenne på at nettverket rundt en virker og er der når en trenger det. Og ja, veldig merkelig av faren hans og bare lar han være der så lenge uten å ha kontakt med noen av dere som foreldre. Og nesten enda mer merkelig å sende han hjem på ski i snøstorm. Går jo ikke ann. Blir overgidd av noen foreldre jeg.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 5. januar 2009 Har hatt god kontakt med ei mor som også er klassekontakt i klassen i dag, og hun sier det skal sendes ut skriv til alle foreldre på skolen om dette med å gi beskjed når barn er på besøk i timesvis. I dag har i allefall jeg fått erfare hvor viktig det er, og tror nok det satt et støkk i denne pappaen også siden han ringte meg og spurte om gutten var kommet hjem etter jeg hadde vært der og skulle hente han og han var sendt gående på ski. Han ringte 10 min etter jeg var kommet hjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå