Gå til innhold

Mandler som er 1cm i diameter

Anbefalte innlegg

Skrevet

på 2 år gammel gutt...er det normalt? Har kikka flere ganger i det siste, og han har alltid store mandler. Vært endel syk i desember og på høsten, men trur han har ganske store mandler til vanlig også. Kan det påvirke språket hans? Det høres ut som om han anstrenger seg veldig for å lage lydene når han prater(ikke veldig flink til å prate da, men det hjelper seg!) Burde jeg kontakte lege? Eller er det helt normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har alltid kasta opp ganske lett, og har begynt å lure på om det har noe med dette å gjøre?

Skrevet

Eldstemann her fjernet mandlene da han var 4 (8 år nå...). Han slet masse med mye feber, spiste lite og snorket masse når han sov, pluss at han hadde sånne pustestopp. Mandlene hans var også gedigne, når han var på det verste, så var det helt tett nedi der, klarte bare å få i seg flytende.

Var hos øre-nese-hals spesialist, som sa at det ikke var noe å tenke på engang, bare få de fjernet. Han hadde også en falsk mandel som de tok. Opersjonen var gjort på 10 min,tok noen dager etterpå før han kom seg igjen, men etter det har han vært en helt annen gutt. Spiser som en hest, hører ikke at han puster omtrent om nettene, og har ikke vært sår i halsen siden.:-)

Frøkna på 4 her har også store mandler syns jeg, snakket med legen om dette da vi var på 4års kontroll, men han sa at hvis det ikke var noen spes problem med mye sykdom,feber og snorking og lite matlyst, så var det ingen grunn til at de skulle gjøre noe med det.

Vet ikke hvordan det er i forhold til mye oppkast, om det kan ha noe med mandlene å gjøre.

Snakk med legen å få dem til å henvise dere til speialist hvis du er usikker, bedre å få en sjekk så slipper du å gå å bekymre deg:-)

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...