*Trollmor* fikk en gutt <3 Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Jeg har flere ganger i dag hatt skikkelig vondt liksom bakom benet forran helt nede på magen, (Skambenet?) Jeg har vært plaget med kynnere ganske lenge. Men da har liksom bare magen blitt stram. Og det har vært ubehagelig men ikke direkte vondt.. Jeg vet ikke helt om dette er kynnere dette og men at de bare er blitt kraftigere eller noe sånt. Eller er dette nedpress.. Det kjennes ut som om benet skal deles i to på en måte. Hva er nedpress egentlig. og er det noe som kan utvikle seg til foreks fortidlig fødsel? Og er det det jeg har? Dette er mitt 3 svangerskap, men kan ikke huske å ha hatt noe sånt som dette med de to første.. Hadde kynnere da og men... Er foresten i uke 28.
lillebøllaspringmadrass Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 jeg hadde sånne smerter foran, kjennes ut som knivstikk nesten. Og det fikk jeg beskjed om av fysioterapauten at var bekkenløsning. Du kan ha det foran og...
*Trollmor* fikk en gutt <3 Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. januar 2009 Nei bekkenløsning er det ikke for det har jeg hatt med alle tre svangerskapene.. Og de så kraftig at sambo må sykemelde seg fordi jeg ikke klarer å gå skikkelig.. Dette er noe annet.. Men aner bare ikke helt hva.. De knivstikkene de har jeg hele tiden så de er jeg så vant til
Bella_mamma til Benita Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 hei så søte gutter du har:-)pene unger. jeg har det sånn jeg oxo ,kommer sterkest når jeg har sittet rett opp og ned en stund. trodde det hadde noe med bekkenløsning å gjøre jeg:-Sble skremt når du skrev om det kunne være for tidligfødsel!!!!jeg er bare i uke 20...skal til fysoterapaut på torsdag og ny ultralyd neste mandag. tror jeg skal ta det opp med fysoterapauten da jeg skal dit ...haff ble litt engstlig jeg nå.håper det bare er trykket fra babyn...og at ingenting er på vei ut. skal gi lyd fra meg om hva fysoterapauten sier til det om hva det kan være...
*Trollmor* fikk en gutt <3 Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. januar 2009 Å De er så søte Men litt frekke og da, for de hører ikke altid etter. hehe Ja. vet ikke riktig. for det kommer liksom i noen sekunder så går det vekk igjen også er det der igjen.. nesten som rier.. eller kynnere, men vet ikke om det er det da.. uansett er det ganske lang tid mellom de.. og jeg er mest plaget når jeg går, eller bøyer meg mye.. men kan og få det bare av å sitte eller ligge helt i ro. hmm. merkelige greier.. dette her.. Det er heller ikke de leddbånnene tror jeg for de ligger mer på siden av magen tror jeg.. ?? hvis ikke det gir seg i løpet av natten tror jeg kanskej jeg må ringe å høre med en jordmor eller noe..
*Trollmor* fikk en gutt <3 Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 6. januar 2009 Da har jeg vert og sjekket hva dette var... Det var rett og slett rier faktisk... Lillemann har da boret seg ned i bekkenet og ligger nå med hodet med å snurrer.. og dette provoserte fram rier pga av at bekkenet mitt var så tøyelig. Så da var det ikke lenger lov å gjøre noe fornuftig pga, fare for prematur fødsel.. Så da går ukene framover mot termin i å sitte rolig , gå forsiktig og ikke stresse.. Det kan fort bli noen Laaaaange uker....
Lotteliten85*Fødeklar* Skrevet 6. januar 2009 #7 Skrevet 6. januar 2009 Oi...snakket du med JM da?? Uff du må ta det med ro nå da,selv om det sikkert er vanskelig! Og ikke minst kjedelig...Blir myye BIM på deg fremover hehe Håper likevel ikke tiden blir så langdrøyelig for deg! Har hatt noe lignende selv,eller har men er litt usikker på om det er det samme :-s Jeg har trodd at det var kynnere selv om dette ikke pleier å være vondt bare magen som blir hard en liten stund. Følte du det som om det bare plutselig bredde seg en smerte i nedre del av magen?? Kansje litt sånn stikkende? Skikkelig vondt lissom? Har ikke hatt det regelmessig kommer bare avog til,maks 1-2 ganger for dagen,så sikkert ikke noe å bekymre seg for ;o) ?? Er også i uke 28 du som er fra Bergen eller??
Lotteliten85*Fødeklar* Skrevet 6. januar 2009 #8 Skrevet 6. januar 2009 Men ser du skriver at det kjennes ut som om benet ska deles i to...det tror jeg ikke at jeg har hatt...Hmm men vanskelig å lokalisere smerten i grunn...Uff dette var din tråd ikke meningen,er flink til det...:-s
*Trollmor* fikk en gutt <3 Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 6. januar 2009 Nei det var det jeg også ikke forstod. For jeg har jo gått gravid to ganger før å ikke hatt det sånn som dette.. Men jm sa det var hodet til ungen som presset så hart ned i bekkenet at det provoserte fram rier. som og da er falske rier, men kan fort gå over i premature rier..og det vil vi ikke ha noe av.. og det kjennes ut som om benet skal dele seg, på en måte, det er litt vanskelig å forklare, men det er fryktelig vondt. Hun mente jeg hadde en travell liten gutt som allerede gjør seg klar til å komme ut, Ligger med hodet godt ned så det var vist ikke noen videre fare for at han ville snu seg igjen.. Hun tok en god sjekk på meg så håper bare det ikke er farlige greier.. Jepp er i uke 28 og kommer fra Begen ja.. Så nå får jeg ikke lov å løfte ungene mine, ikke gå tur med hundene, ikke støøvsuge eller gjøre tungt husarbeid, Fikk ikke lov å gå og handle en gang.. kan bli festlige uker fram over og mye data sitting...
Lotteliten85*Fødeklar* Skrevet 7. januar 2009 #10 Skrevet 7. januar 2009 Bra du fikk en god sjekk..! Kjedelige greier ass...tingene gjør seg lissom ikke selv heller. Men er vel bare å innse at kropp og helse for mor og barn er viktigere, heldigvis ikke en permanent situasjon. Så får en håpe på at alt likevel går bra! You just "hang in there" ;o) Tror nok ikke det er helt det samme jeg har hatt,men er litt ekkelt med slike ting en ikke helt vet hva er for noe...Ting som en lett tar for lett på kan jo vise seg å være alvorlige. Som førstegangs vet en gjerne ikke helt hva som er normalt og ikke heller! Men tror jeg skal spørre om en sjekk jeg også nestegang,bare for å være trygg. For noen ganger kjennest det ut som om babyen kommer ut når jeg går på en måte,vet jo at den ikke gjør det da. Men det er akkurat som om det er ett veldig press på slimproppen,eller fostervannshinnen eller hva det enn no er, for no jeg kjenner! føles ut som om det kan briste når som helst. Samtidig som det av og til gjør vondt,men det skjer ikke alltid samtidig heller..vanskelig å forklare! Meg og mine søsken er alle født tidligere enn tre uker før termin så er litt ekstra obs. selv om jeg vet at det ikke nødvendigvis er overført til meg ;o) Er også fra Bergen og i uke 28,så vi får satse på at vi havner der begge når vi skal ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå